ren.

är trött. ovanligt va? sov till halv ett. kollade då på klockan och insåg att jag måste kliva upp.. snart kommer mammas goprins ;) och idag ska vi äta pizza, så jag längtar.

var rätt så kul igår. åkte ring först. fast jag åkte inte fast jag var ombytt. jag satt på nåns brygga och kollade på. de som ägde bryggan var inte hemma, annars skulle vi frågat om vi fick sitta där. alla kunde inte åka båten medan de körde ringen. var fem stycken som var ute på vattnet då. vi andra satt på bryggan, så vi var fyra på bryggan i taget. sedan bytte vi. fast jag satt på bryggan hela tiden.. och så fick jag se en ren!!!

renen var längre bort på en brygga först. trodde det var en stor hund först. var lite långt bort.. men såg att bena var liksom "krockig" som på en ren och så hade den en ljusare rumpa. och viktigast av allt, horn! när de bytt passagera på båten en gång så kom renen till vid oss. "jagade" en tjej. och en tjej gick ut i vattnet men vände för det var kallt och kom inte upp på bryggan. men då hade renen börjat "jaga" den andra tjejen...

sedan låg renen på stranden, och mös.. en kille i blå tröja sa att vi kunde ta med han hem, för han var jobbig och följde efter de.. hahaha. han kallade renen rodulf... men man kan fråga sig hur en ren kan ta sig till en ö??? han måste helt enkelt ha simmat. tror inte att det blir is på vattnet i havet.. var lite coolt!

när vi kom till stugan igen så gjorde vi grillat. mitt och martins kött hade hon på ica glömt att slagit in så vi åt gratis ;) sedan blev det dricka av. spelade nå dricka-kort-spel. och så spelade vi kubb. jag gick in några gånge roch satt mig för jag höll på att bli uppäten, av alla dessa mygg.. fick låna nå insmörjning, mygga och så var det stick. rätt behändigt. men myggen hade redan ätit på mig så skadan var redan skedd..

uscha vad det klias på armen. mitt jätte bett. på typ samma ställe som sist, där jag fick jätte bett på armen.. sen på låren har jag x-antal, i olika storlekar. och likaså ryggen...

nää, nu ska jag slö titta på tv. om det finns nått att se på. just nu är det tvins, och det vill jag inte se på. nå reklam för nån rakgrej, blablabla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0