staden.

måste väl få in lite text här oxå. jaha. idag har jag och edwin varit på stan med mamma, lea och jannice. jag handlade inte så mycket. handlade spresenter till charlies dop imorgon, vilket jag slå in och skriva dikt. men det hinns imorgon med. edwin lär vakna vid nio som vanligt, dopet är inte förrän vid ett. ska väcka martin vid halv tolv-kvart i tolv, imorgon alltså..

jag köpte fingervantar till mig idag. "tunna" tumvantar åt lille man. han blir inte kall av sig men just händerna blir lite små kall på han. var lite roligt. vi satt ute, syster och lea åt varsin glass från mcdonalds. jag såg massa barn med massa kläder. och så kollade man på edwin. keps, långärmad t-shirt (ni vet vad jag menar), långbyxor och mockasiner. dock så hade han strumpor i mockasinerna.. och lille man frös inte. kände flera gånger på hans mage, alltså innanför hans tröja. men icke kall. men händerna däremot började bli kall.. såsom sagt han fick vantar. hittade inte de svarta med snöre här hemma. nånstans ska de ligga..

till lilleman blev det oxå mera mockasiner. nu med tiger på ;) super fina. och så köpte jag "strumpbyxor" åt killar. eller snarare långkalsonger det heter. men men. jag köpte i storlek 74, står det på förpackningen. kom hem och packa upp de så var de i storlek 86. något irreterande. jag brukar alltid kolla lappen på klädesplagg, att det stämmer överens. men denna gång gjorde jag inte det plus att man inte såg lappen på de. så nu får jag ta och köpa nya i storlek 74. men denna gång i birsta. kanske ha lite fler sorter där.

edwin fick även en overall av sin käre mormor idag. det tacka han för! en svart med mönster, från kappahl. han har en overall i 86 som kommer vara påtok för stor denna vinter, kanske kan använda den i slutet av säsongen. så nu fick han en i 80. som kommer passa perfekt. en storlek för stor, eller två om man kollar på dagens storlek. fast han ska snart byta upp sig till 74. vissa byxor börjar bli för små i benen och vissa bodys för kort i armarna. ska nu tvätta hans kläder i tvättkorgen sen ska de hamna i högen som är för smått. jag längtar ändå tills han får byta storlek. massa nya kläder ;) längtar speciellt till "bajs"bodyn :P kommer dock spara vissa plagg i hans översta låda som inte är för små än, som får användas påfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0