torrvaror-rensning.

mitt projekt förrut slutade i tre påsar med grejor till syster. och då har jag kylskåp och frys kvar. det få tas imorgon innan det bär av. martin får nog skjutsa mig. klarar nog inte att ta allt annars.

så nu har jag två förbjudna hyllor i skafferiet. den översta, där är det lite pasta, nå oöppnad förpackning kakor (om det kommer gäster). och nå mer. jaa, kryddorna som innehålelr socker. hamnade oxå där. och så är det några grejor som kanske ska hamna hos syster oxå. bland annat en chips-påse, det hänger på om den försvinner ikväll eller inte. en så massa pås-såser, popcorn och flingor. måste ha ett riktigt svar av martin om han ska göra detta eller inte. annars får hon det oxå..

och den nedersta hyllan i skaffereiet, som oxå är förbud på, består av baksaker. kan ju behöva baka till något party eller något sånt. oboy finns det där oxå, men längst in. och så är edwins grejor längst fram på hyllan. hans majskrokar, smörgåsrån och gröt. och burken som jag fyller på grejorna med. har förberett rån och krockar i en burk. så det är bara att lyfta locket..

Mitten hyllan i skafferiet är den tillåtna hyllan. där finns just nu tre förpackningar pås-såser, mandelspån, te från algeriet, makrill i tomatsås, och tomfisk i olja.. så inte så mycket på en stor hylla!

känner mig nöjd med att rensa lite. ska bli ännu skönare imorgon när kylen och frysen är tömd. idag rensades även kryddhyllan och "godisförrådet". så hon får det hon gör syster med att äta allt, och då menar jag inte bara godiset! det är havregryn, olja, kakor, digestive, lite pasta.. jaa, allt som man typ har i ett skafferi. hon får rensa det hon vill ha, resten slängs.. så enklet är det. fick ihop en påse idag som slängdes. varför glömmer man saker som man handlar? det är mitt problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0