pepparkakor.

känns som jag kommer somna sittande. och ändå är det en timme kvar tills edwin ska sova. och jag har i alla fall en till grej jag ska fixa innan läggdax. precis gjort klart en till julgodis, bananfudge. få se hur den smaka. blev skumtomtefudge igår och den blev muma. så antar att denna oxå blir det. sen så är det två sorter till jag ska göra. polkabräck och ballerinatjosan. och så fundera jag på att göra en kola med den dära chokladgrädden jag har. måste ändå använda den till något..

och pepparkakor bakades det förrut. jag tapade räknikngen på plåtar. men det försvann 800 gram från pepparkaksdegen, så 8 plåtar borde det ha blivit.. mamma kom hit och tog typ hälften av de jag hade. men det räkte gott och väl till oss det som blev över plus så kan jag göra mer med degen jag har i kylskåpet..

få se efter all julgodis är gjord hur många burkar jag får kvar. för då kan jag baka pepparkakor och frysa in. just nu fyller jag de två burkar jag hade till pepparkakorna, tar inga fler. just för julgodiset..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0