saknar.

konstigt det dära. redan när jag hade edwin idag så skanade jag han redan. min lilla goprins. och inte blir det bättre av att mamma sa att han nog saknade mig när han vaknade. han sov nänligen när jag gick från mamma. han somnade påvägen ner till mamma i vagnen. han hade sovit i en 30 min så vaknade han.. mamma satte sig i soffan med han och edwin pekade mot hallen och lät på sitt sätt när han vill något. mammas lilla gofis saknade sin mamma. fast allt blev bättre av en leverpastejmacka och lite juice, och ett låångt bad efter det.

och förrut tänkte jag sänka tv´n. för det blev lite högt på den kanalen jag kollade på. jag hann till och med tänka "hoppas inte edwin vakna!" och kollade mot hans dörr. då kom jag på, igen, att han är hos sin mormor. jag undra hur detta kommer sluta. kommer nog komma på mig själv både inatt, imorgonbitti osv. men edwin då? och tänk om jag tror att vi glömt han hemma.

jag vet att han har det super bra hos sin mormor. inget med det. men saknade är stor. en del av mig saknas. så tomt är det. och ännu roligare kommer edwin få imorgon eftermiddag när även lea ska sova över hos sin mormor. han kommer stråla som en sol när han ser henne. och så ska edwin på leas lucia på måndag, på hans blivande dagis. hoppas han gör ett gott intryck på personalen ;)

och tänk. nu har det gått tre veckor och vi är nu här. imorgon åker vi!!! ska bli skönt att få komma bort en stund, dock bara 32-timmar tur och retur sundsvall, varav 12 timmar på en buss. men men.. men som sagt saknar min lilla prins redan nu..

och smart jag! köpte en polly-påse på stan. lade den och de andra grejerna som var i påsen på akvariumet. och gissa vad som hade smält.. joo, all choklad. stoppade påsen i frysen en stund. jaa, men då var allt en klump. men dock en god klump. man får bryta loss bitar för att få äta. men det funka..

nu ska jag gå och sova. eller snarare kolla på ett avsnitt rederiet och kanske nått avsnitt sunes jul.. ska kliva upp åtta imorgon. packa det sista, vilket jag kan göra det sista vi gör innan vi lämnar lägenheten. men he kissarna mat. leta rätt på deras andra skålar och fylla dem. plus två skålar till med vatten.. varför de får mer vatten beror mest på att de är så klumpig när de äter, ibland, så det kommer kattmat i vattnet. så jag inbillar mig att de inte dricker det vattnet med maten i. så jag ställer en skål mellan de andra paret matskålar och en vattenskål långt bort från maten men ändå i köket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0