babysång.

baby-sången idag gick kanoners.. även att det finns tre platser kvar, om någon är intresserad??. edwin är äldst och den yngsta är tre veckor. så det är väldigt spridda skurar. men typ alla ligger runt fyra månader. och några på fem månader...

först fick vi lite info och en rundvisning. sedan sjöng vi. lekte lite och avsluta med fika :P det är en lista man skriver upp sig på så turar man om att ha fika. ska skriva upp mig nästa gång tänkte jag.. måste kolla lite hemma hur det passar med allt.. och så är det sång i 45 min, men det blev det inte idag dock. eftersom det var så mycket info.. men kul var det :P

jobbiga var att dra hem vagnen igen. ringde martin så fick han möta mig. och så fick han dra resterande biten hem.. gillar inte när det kommer så mycket snö.. det hinns inte skotta. kommer dröja vecka innan trottoarerna är skottade riktigt.. är jobbigt..

jag behövde inte ens väcka edwin imorse. han vaknade när jag höll på att göra i ordning frukost åt mig. så jag hämatde han och satt han i baby-sittern så han inte skulle somna om. hörde hur han låg och prata i sin säng. är så roligt, inge skrik. bara prat från hans sida..

så inatt lär edwin somna tidigt. fast det tycker inte jag. då får man inte sova imorgon :P men men, han som bestämmer. jag som får anpassa mig..

när vi kom hem kom posten.. fick vi ett gåvobrev från libero. så nu måste man på lindex i stan och hämta ut ett paket med lite smått och gott i.. undra vad det är för storlek i paketet på blöjorna? tror det är fyra i alla fall, eftersom det är up&go. och det har han inte riktigt än. nog tror jag att de passar men vi spar tills trean är slut.. vi har ju MASSA blöjor nu. ett paket från libero och ett mega pack från pampers, allt i storlek tre.. efter alla dessa blöjor är slut ska vi gå in på fyran. det blir nog lagomt....

Lite roligt då. vissa satt och prata mat på baby-sången. en sa att hon använde en vitlökspress till sitt barn. och att det blev så bra mängd.. det roliga är att edwin äter en HEL liten burk. fast samtidigt så har nog typ alla precis börjat smaka. medan edwin ätit i en månad. det är nog skillnanden.. vi har kommit så långt så vi ersätter ett mål med puré, oftast gröt....

jag har insett att jag måste börja med tutte åt edwin. inte för att han har behovet, inte för att han vill ha den.. men hans tumme åker in i munen. vill inte att han ska suga på den, inte bra.. fick dra ut den jaa, i alla fall fem gånger idag på baby-sången. och hitills hemma tre gånger.. han fick tuten förrut och han sög på den en stund. hade den i munen. det var ett stort steg framåt... måste köpa ett tutt-snöre så slipper den åka på golvet hela tiden. för här ska tränas! för ingen tumme i munen. vet att han inte kan kontrollera sina händer riktigt än men vanan ska inte vara inne när han kan göra det. då blir det jobbigare.. så dax att bita i det sura äpplet och börja......

nu skottas det för fullt här utanför. men det roliga är att om nån timme så är allt över snöat igen. det liksom vräker ner snö... mitt hår var som jag hade stigit ur duschen när jag kom in. det liksom ran ur det..

om precis en vecka fyller martin 25 år.. så nu ska det fixas i lägenheten. nog med att pojkarna gjorde typ allt sist. men det är fortfarande lite kvar. som är mitt göra typ. plus att alla julsaker ska ner. och nej, jag har inte plockat ner dem än.. få se om min rygg orkar med allt det nu. diskmaskinen ska oxå plockas ur och fyllas igen. så kanske vi kommer in på rätt spår igen..

nu ska jag försöka lägga edwin. som sitter och gnäller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0