skitig.

igår gjorde vi birsta. köpte present till hamid som idag fyller år. tror han blir 35 år. jag har för mig att när martin fyllde 20 så fyllde han 30... hmm.. jag har inte skrivit nån ålder som tur är..

vi hade ingen aning om vad vi skulle köpa och tur var väl det att vi hade hofling med oss. han kom på lite grejor som martin köpte.. sedan så köpte jag taights till edwin. typ strumpbyxor fast inte det.. just nu när det är så milt ute så är det bra med sånna.. för igår fick jag ta ett par strumpbyxor i storlek 50/56 som han fått lånat av lea. sedan så hade han sina hängselbyxor på det. och de är fodrade. sedan var det en långärmadbody, en kofta fast inte en kofta. och slutligen en kofta som martins mamma stickat. och så klart vantar, mössa, halskrage och tjockstrumpor.. så fick edwin ha när vi var i birsta. och så hade han filten.. tror absolut inte att han frös. snarare svettas..

edwin blir så lätt varm så jag har sagt till mig själv att försöka inte ta overollen när det är milt ute. bara när det är kallt.. man skulle köpt en jacka till han så slipper man de stickade koftorna. är rädd för att det kan blåsa igenom på dem.. finns en super snygg jacka på hm ;)

jag kollade efter en halsduk åt edwin på birsta med hittade ingen :( det finns ju bara halskragar och det har han en. som räcker gott och väl. varför jag vill ha en halsduk är för att om han har huva på tröjan under så blir det så obekvämt, kan jag tänka mig.. och det vill jag inte. har letat fram en halsduk som jag hade när jag var liten men den är lila :( inte så jätte passande färg men den får duga tills jag finner en.. ska gå på mer jakt på fredag då jag ska gå på stan eller åka till birsta med mamma...

men om det står "halva priset på märkta varor" menas det då att det är halva priset på den röda lappen eller är det det som är halv priset?????? för på nån affär jag kollade på stod det så och det fanns massa kläder som skulle passa edwin. och typ bara i storlekarna 62 och 68, precis vad han använder nu och är på tillväxt.. för om det skulle vara så så fanns det dressar för 80 kr, och om det då är halva priset så är det 40 kr.. jaa, det fanns ännu mer saker..

idag så blir det att fira hamid sedan vet jag inte om vi skulle spela lite, vi får väl se.. men jag vill helst inte gå ut genom dörren idag. behöver ducha med STORA bokstäver.. men martin vill inte passa edwin, han vill sova. vilket han gör.. så då får man gå skitig :( känner mig inte fräch direkt vilket jag inte gör i rena tillfällen heller men det är en annan sak...

jag funderar över om jag och edwin ska vara hemma så får han åka själv. då kanske han inser att jag behöver duscha och snart är det försent för det oxå, enligt min klocka... då blir alla drabbad för att martin ska vara egoist och sova. för de på divan vill väl träffa edwin antar jag. och martin får inte ta med sig han. inte för att han kommer göra det heller.. den dagen han gör något själv med edwin, då ska vi rita kors i himlen....

jaja, nu ska jag sluta och klaga. och ge edwin lite mat och klä på han. kan inte gå i pyjamas hela dagen. vilket jag brukar men det är en annan sak ;) jag vet när det är morgon och kväll. det vet inte edwin riktigt.. och med hjälp av pyjamasen så känner han det. min teori....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0