badet.

bad idag. gick alldeles toppen..
 
edwin sov bara typ 15-30 min i vagnen. inte alls länge. så efter lite mat här hemma så slocknade han i sin säng.. få se hur långe han sover eller om man får väcka han vid senast åtta...

edwins reaktion när vi gick ner i vattnet. var liksom ingen reaktion. mer liksom det har har jag gjort förr.. men han gillat :) vi började med att gå och bada i den stora basängen. med att han hängde på min höft. mamma tog över så busade jag med lea.. mamma klev upp med edwin och satt sig i lillpoolen istället.. jag och lea badade och badade.. efter en stund löste jag av mamma i lillpoolen.. lea hämtade en båt som edwin fick sitta i. jag höll i han. men efter ett tag så lyckades han ändå trilla i vattnet. så en kallsup till han. hans första. kom ett litet gnäll sen var det bra.. då fick han vattenkanan han lekte med innan båten. så var han nöjd..

vi klev upp och åt lunch. tonfisksallad. inte alls så tokigt som jag trodde det skulle vara. och till det åt vi painrich med skinkost. muma ;) det var då edwin fick sova i sin vagn. en stund. jag hade lovat lea att vi skulle bada i stora poolen efter vi hade ätit. så sagt och gjort..plask och plask.. klev upp när jag såg att edwin var vaken. han fick sin mellis.. sedan hoppade vi ner i storpoolen igen.. badade och badade..

sist men inte minst. så hämtade jag edwin igen och satt oss i lillpoolen. riktigt mysigt. massa små tjejer var runt omkring oss och pratade med oss. lite roligt. edwin charamde de. sen skulle alla tjejer härma vad lea gjorde. mot edwin då. så det blev ett himlans liv, med bu mjau vovv.. och så vidare...

måste säga att parasollet var bättre än förväntat. tänkte att det ger väl bara skugga. men även att det var svallare i den skuggan. oftast brukar konstgjorda skuggor vara varma. men inte av denna. denna produkt är helt klart prisvärt.. ganska så stor skugga blev det oxå... men till nästa gång ska jag ta en egen filt till parasollet. blev tvungen att flytta filten mot slutet. så han kan börja sitta på min filt nästa gång och när solen flyttar sig och man måste flytta filten så tar man den andra filten. värsta smarta :P

och färg hade man fått oxå. trodde det inte skulle bli en sån skillnad som det är. värsta linjerna på ryggen. fast jag går typ aldrig i linne. bara badlinnet jag har. så det gör inget.. kul att få färg, älskar det :P

joo, badblöjorna var perfekta oxå. edwin badade i badblöja, t-shirt och solhatt.. lite svårt dock att se vad som var fram och bak på blöjorna. men fann ett sätt..

nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på tv. tror det inte är nått där ikväll men men.. kanske lite tv-spel. råkade klara så nu sitter jag inte fast längre. dock fick jag bara en bronsstjärna, men kan gå tillbaka sen och göra om sedan om jag vill... mat kanske man ska äta först...

imorgon skulle vi ha tvättstuga hela dagen. men jag känner att vi ska bada imorgon oxå. det ryktas om att detta väder ska vara imorgon oxå. så ska byta tvättstuga tills på måndag. och försöka få hela dagen så istället.. för på söndag ska vi bort. och imorgon bad.. kanske blir bad på söndag oxå. fast då i en sjö :P vi får se vad vädret säger, och badtemperaturen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0