Konversation.

måste berätta vilken konversation lea och jag hade för någon dag sedan. tisdags var det nog...

Vi satt utanför mamma och hade just fikat klart. Jannice hade gått hem och Lea skulle sova kvar hos mamma. Lea drog runt på Edwin i hans vagn. Fram och tillbaka på gräsmattan. Han drog ur tutten. Hon stannade och stoppade in hans tutte igen, vilket upprepades x-antal gånger. Edwin är en liten docka i hennes ögon. Och han var så nöjd när kusin drog runt han. I mina ögon kanske det blev lite riskfyllt ett par gånger. Edwin tog av sig sin solhatt. och Lea vet att han ska ha den på sig. så hon stannade och satte på solhatten på Edwins huvud igen. och solhatten satt alldeles perfekt.

J: Vad duktig du är Lea! Alldeles riktigt.

L: Jaa.

J: Nu vet jag vem som kan få sitta barnvakt när moster behöver.

L: Jaa. Då ska jag vara hos mormor.

Jag och mamma, liksom jaha. och skrattade.

L: När du är i skolan.

J: Jaa.

L: Ska vi säga nu på Måndag??

och hennes kroppsspråk var liksom handen på höften. och den lite tuffa attityden. Fick förklara för Lea att jag är ledig tills efter jul. Då blev det mer jaha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0