Gatufesten 2010 - Onsdag + lite annat

idag var det gatufestdax. efter två stycken innedagar med tvätt så var det bara UT som gällde.. tänkte att vi skulle gå hemifrån vid ett men klockan hann att bli kvart-tjugo över ett innan vi begav oss, jag och edwin.. men jag hade ingen bråtska. tänkte kola lite på allsången på strora scen. men strunt samma om jag missade den..

svängde in på ica påvägen. edwin skulle ha något till mellis senare och jag något att dricka. men jag trodde att det skulle vara varmare ut än vad det var. men det var ändå varmt. inte för jag klagar... köpte mitt trocader, två för 15 kr. men kom på att de är ju varma. så fick ta en kall cola oxå. hade med mig en liten kylväska under vagnen. så i med det jag handlade i den, utom den kalla colan då..

vi gick in till stan. edwin somnade med min hjälp efter lite mer än halvavägen. tyckte att det skulle vara bra att få han att somna en stund i alla fall.. när jag kom in på stan blev det name it. gick förbi och såg att de hade 70%. så det blev fyra stycken tröjor åt edwin i storlek 74. han har typ inga långärmade i den storleken. men nu blev det några i alla fall. bodys har han fullt med, men tycker det är kul att ha tröjor oxå åt lille man. därinne på name it vaknade prinsen, så klart..

jagbehövde bedövninssalva till mina fötter, som jag glömde smörja med hemma. så det blev ett besök på apoteket. men insåg när jag kom in. så var jag mycket närmare lekplaneten. hade "lovat" edwin en ny leksak på vagnen. för de som satt där lossnar hela tiden. och risk för borttappning.. köpte typ en kedja i plast, alla länkar är olika färger och lite olika former på det själva runda. man får he i hop kedjan själv.. först så undvek jag de rosa och lila. men insåg att kedjan blir längre med de på. så det är rosa i den, men men.. satte fast den i vagnen. och trädde fast edwins nycklar i den, plus så ströp jag giraffen och grodan.. en helt klart prisvärd "leksak"..

blev in på apoteket och köpte bedövningssalva, plåster och en ny becure. eftersom den salvan kommer snart att höjas i pris.. påvägen ut hittade jag en bänk att bedöva och plåstra om mina fötter. inga sår än, men bäst att undvika.. kom på att kanske bäst att ge edwin mellis. så han fick sitta i sin vagn medan jag matade han. han satt så lungt och kollade på alla människor som gick förbi..

när vi kom ut igen så var klockan närmare halv fyra. och den tiden hade jag bestämt med martin. så gick till daltons tälten. men ingen martin. ringde han, men mobilsvar. hatar när det är så.. vid kvart i fyra så ringde martin upp. han var fortfarande hemma. han undrade hur han skulle hitta mig. jag förklarade att jag satt mig vid "parken" på esplanad. mellan ica och kebabcity... han kom vid fyra.. vi gick och köpte varsin nacotallrik. edwin fick ett rån.. sedan gick vi runt en sväng. martin gjorde upptäckten att det inte är nå bangijump iår. gick till tivolit. edwin fick dra i snöre. vann en nalle. som senare oxå fick strypas för att få ligga kvar i vagnen..

påväg från tivolit kom jag på att det var likabra att ge edwin mat. vi gick in på åhlens fiket. jag och martin tog en fika och edwin fick mat.. tänkte att det är likabra att fika oxå. annars klagar de väl på en om man komemr och be dem att värma och sätter sig och matar han utan att beställa nått...

efter fikat så gick martin till bilen. jag och edwin följde med. men gick tillbaka till stan. så till bilen och vände. satt mig i vängåvan och väntade på martins mamma. som vi skulle gå med resten av kvällen. hon hade med sig en "tant". det visade sig vara martins faster. som har varit världens suraste, som jag upplevt. satt vid fontänen till invigningen började. vi alla gick dit och kollade. edwin somande med hörselkopor på. träffade nån som vi då beslöt att gå och köpa langos med.. åt langos. köpte remar. försökte få tag i mamma. som jag senare fick tag i. tänkte åka samma buss som hon. hade en minut på mig.. men jag hann ;) vi satt och prata så jag missade plinga. så fick kliva av en busshållplats senare. inte för att det är hela världen..

Imorgon är det dax för gatufesten igen. men då med kusin. och hennes familj som vi ska äta lunch med. och åka karusell, eller hur det var. sen vet jag inte om vi fortsätter gå eller hur det blir. men det återstår tills imorgon att se ;)

och på fredag är det oxå gatufesten på dagen men då med mamma. ska försöka gå på lördagen oxå, vill se mc-koncerten på dagen..

Måste nämna oxå att edwin har kommit på det dära med att skrika. ajj, mina öron säger jag bara.. jag längtar inte tills den dagen han inser att trapphuset är jätte kul att skrika i. eftersom det ekar.. fast det ekar inte likamycket på vår våning, tycker jag. eftersom vi bor längst ner.. men det är min uppfattning..

Även så i söndags så gjorde han ett 10-månaders tecken. att slå saker ihop. ha en i varje hand och klappa ihop dem. det var första gången. har inte sett det något mer. än så länge..

även i söndags så gjorde edwin ett jätte bajskalas. hade bajs ända i håret. det kom på tröjan och när jag skulle ta bort den så drog jag hela ryggen och håret. fast jag var försiktig. även på min tröja kom det.. tog bort allt med våtserveter. sa att han egentligen behövde bada. sagt och gjort. edwin fick bada ute i farmors diskho. där han bland annat skalar potatis. och det vattnet som används är uppvärmt av solen, tror jag.. när han var klar och påklädd så sprang jag in till faster och handtvättade kläderna så det inte skulle bli nån fläck..

lite roligt. så här i efterhand. sedan blev edwin kallad skitunge. och då med en mening ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0