bad.

är sugen på att bada. inte i badkaret utan i nån pool eller ute i nån sjö... tydligen är det 19 grader i dövikssjön, med andra ord dyket.. och det är rätt så varmt det :P inte för att jag vill bada i den sjön. med alla musslor. när martin sa att det fanns musslor och tog upp några till mig. fick jag fnatt och ville inte stå på botten. och nu vill jag inte bada där. fast det är fint och bra badplats..

berga är något för mig. men kan chansa att det är fortfarande kallt. fast om det ska vara varmt där hänger på vindarna. att ytvattnet blåser in. så det kan mycket väl vara varmt där.. men måste skaffa ett parasol eller ett sånt där tält som inte blir varmt om man ska ta och bada ute vid nån strand..

nackstabadet ska vi på i sommar i alla fall. kosta vad det vill. är nog gratis till edwin i alla fall. det är han som ska få bada där. jag får plaska fötterna. tänkte tajma in ett besök där när mamma och lea hade planer på att gå dit. måste bara köpa sånadär swimpants till edwin, alltså badblöjor.. men undra vilken storlek han ska ha på dem?

ett besök på himlabadet ska oxå bokas in. men dit får inte edwin följa med, lite för liten.. men jag och martin. måste testa det nya! och paradisbadet var det år sedan man var där. så dit vill man oxå. men himlabadet får gå först. det måste man nog ta nu när det är sommar. för utomhusbassängerna..

eller så gör man som edwin. badar i katternas vattenskål. han lekte med deras vattenskål. allt vatten "rann" ut och han blev dyngsur på tröjan. så nu är han en tuffing med baröverkropp :P

jag och martin måste fixa upp katternas matskålar. och komma på nått sätt så han inte kommer åt wii, x-box och blueray´en. och så fixa skrivbordet, i dess hyllor.. han är som sagt överallt. som barn är vid den här åldern. inget konstigt med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0