SOL.

verkar bli en såndär solig dag igen. vilket inte är helt fel :P glömde så klart att köpa solskydd till mig igår när vi var i birsta. och för en gångsskull var vi ganska länge i birsta, utan att martin klaggade. liet ovanligt. han ville mest ha något att dricka :P

i alla fall. var på barnenshus och tänkte köpa deras sol&bad-paket. såg på hemsidan att de hade. men när vi kom dit så fanns det inge :( fast det var betsällt mer, så nu står jag uppskriven på ett :) det som ingår är i alla fall, en sån där soldress (inte för att jag vill ha en sån), ett soltält (det är den jag är ute efter), badboll och ett hinkset. allt detta för ynka 299 kr.. så det ska inhandlas så snart de får in mer tält, vilket kunde komma redan nu i veckan. hoppas hoppas...

sedan var vi in på biltema. där köpte jag ett parasol, som man kan ha på stranden. den kostade bara 79 kr. så det tyckte jag är värt pengarna.. sedan var jag på jakt efter en present till mamma. vilket jag fann. hoppas bara att hon kan ha det jag köpte. måste komma ihåg kvittot bara, på fall... i jakten på presenten så hittade jag en ny solhatt åt edwin. på åhlens. en blå med blåa hajar på. denna solhatt är i ett mer solhattstyg och större kanter runt om, än den han har.. så tror denna blir bättre att bada i..

men solskydd till mig glömde vi. och så skulle jag in på telia. dels för att byta mitt 2G-kort till 3G-kort. och dels så vill jag ha nytt abonomang. vill ha max 25 istället.. som alla försäljare försöker lura mig på. men de vill att jag ska ta en mobil oxå och det vägrar jag...

mötte upp mamma oxå. hjälpte henne i henns kamera letande. det fick bli en lila samsung. super snygg.. ska leka med den sen hade jag tänkt. när vi ska ner till henne, och fira henne. jag och martin har den stora äran att hämta smörgåstårtan. eller snarare martin som har den äran. vi följer nog med, om vi inte gör något annat..

visst jaa. martin köpte en mixer igår. så nu ska jag göra egna melissar åt edwin. köpte även till det igår. tänkte mixa banan, päron och så lite turkisk yoghurt i det.. martin själv ska göra milkshake.. det inhandlades även badblöjor igår. passade på eftersom man fick med sånadär kuddar man har på armarna när man badar.. men de får vi spara. eftersom de var 2-3 år på dem. inte för jag tror man behöver följa det till punkt och pricka. men denna sommar behöver han de inte i alla fall..

nu ska jag se till så jag får i mig nån frukost och edwin får nån gröt. han ligger på golvet vid mina fötter. rivit i skrivbordet. och ätit papper. så har hans morgon sett ut, hitils..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0