beslutångest.

beslutsångest. om man ska ringa bvc imorgon eller inte. edwins ögon har märkbart blivit bättre. fast de har inte blivit riktigt bra än. fast kanske bäst att ringa ändå och säga det. så kanske vi ska avvakta nån dag till. kanske bäst så. det enda är att man måste ställa klockan på åtta så man kan ringa. så vi hoppas på en "vanlig" natt inatt. inga konstigheter..

annars imorgon händer det inge speciellt. skulle egentligen gå med babysångsgruppen runt sidsjön men jag låter det vara eftersom edwins ögon. inte för att det kommer smitta om de sitter i sina vagnar. men tänk om bvc säger att jag ska komma ner. så bäst att säga ifrån sig det. och hoppas på att de ska hitta på något mer framöver. kanske samma sak nästa vecka eller något sånt. jaja, vi får väl se hur det blir med den saken. de skulle höra av sig så fall i alla fall..

imorgon måste vi handla i alla fall. åt upp middagen idag så imorgon måste vi handla ny. det enda är att vi måste köra en diskmaskin igen och man är för lat att grejsa med det. men det måste göras imorgon. så man kan göra middag, vilket är rätt viktigt ändå..

måste säga. vi satt och pratade om på babysången tror jag det var. om balans på de små. alltså när de sitter. att när de ska lära sig ta emot sig när de tippar och så. upptäckte nu ikväll att edwin gör på sitt sätt. han spänner sig, liksom parerar så han inte tippar åt det hållet det lutar åt. och det gjorde han inte förrut. så det har typ kommit nu.. och igår tippade han i slowmotion på sidan, så han sedan kunde rulla runt. vilket är det sätt han tar sig fram på. rullandes.

och jag har själv insett vad de menar med att barn inte ska ha gåstol. inge fel på det. men förstår att de "hämnar" utveckling. eller vad jag ska säga. om nu edwin skulle suttit i gåstolen så skulle han lätt kunna tippa när han sitter och han skulle inte kunna ta sig fram igenom att rulla.. han skulle ta sig fram med gåstolen, vilket oxå är ett sätt.. och jag säger än en gång att det inte är fel att anväda gåstol, barnen lär sig gå även med den.. men nu förstår jag vad de menar, och vad afficherna på 45:an säger. inte bara med orden som står där men liksom meningen bakom det hela...

nu ska jag ta hand om min lilla pojke som sitter och små gnäller på golvet, och kollar in tv´n. tror nästan att vi ska ta och hoppa ner i sängen oavsett om vi är trött eller inte. jag är trött i alla fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0