galtström.

idag har vi varit i galtström. martin fiskat och jag solat. edwin suttit i vagnen och lekt. så klart i skuggan av suffleten. jag broderade även lite. vid typ sju började myggen komma. inte så många dock men några. då begav vi oss vidare. då blev det ån, fortfarande i glaltström. dit jag och edwin gick.. där lyckades martin få en gädda på två kilo. men draget hade satt sig i läppen på fisken. så martin tog bort den och så stoppade vi tillbaka den. i hopp om att den överlever.. när jag skulle gå tillbaka till vagnen som stod en bit bort så klev jag ner i nått hål. blev lerig och blöt. kunde nog sjunka ner i det hålet långt. men det tog stopp vid mitt knä. sen försöka få med skon var ett trix det oxå. men det gick... sedan gick jag och edwin till bagarstugan. där martin kastade några gånger. och så klart fastna i ett träd på andra sidan. klanten ;) men han fick ner draget. och på den tiden hade jag plockat ihop allt. så då begav vi oss hem. vi hade med oss fika, så det var riktigt mysigt :)

nu sover min lilla familj så jag ska väl oxå gå och hoppa ner i sängen. få se hur länge man får sova imorgon innan edwin vill kliva upp. sedan får vi se vad dagen har att erbjuda :P hoppas på fin väder igen. som det ser ut nu så kommer det inge regn imorgon men det kommer vara molningt, gråa moln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0