shoping.

dagens shoping blev följande. på barnenshus köpte jag en prylfika som jag hoppas går att fästa till bakåtlutat. såg ut som så i alla fall. och så köpte jag ett snöre till napparna, med döskallar. synd dock att det inte fanns såna nappar. bara rosa och det kan han inte ha :P

på lindex köpte jag två stycken t-shirtar till edwin. en ljus blå med skölpadda i tyg på i och en pastellgul med en tokig giraff i tyg på. det var på extra erbjudande så de kostade 49,90 styck.. kunde inte bestämma mig vilken jag skulle ha så det blev båda ;) super mjuka är det oxå..

på hm köpte jag ett tre-pack kortärmade body. de som går i ljusblått, alltså en är ljusblå en är vit- och blårandig och den sista är vit med blå text.. sedan köpte jag ett två-pack t-shirtar. den ena som är orange- och vitrandig med en motorcykel på och den andra är blå- och vitrandig.. köpte även ett set med typ jenas shorts fast inte jeans och en vit t-shirt med snobben på. kollat på dem länge. när jag var i stan och tänkte köpa dem fanns de bara i nån stor storlek. och nu i birsta så fanns det bara ett set kvar med edwins storlek. så det var lika bra att köpa dem. så jag inte ångrar mig sen ;)

idag betalade jag även min första csn-räkning på 823 kr, eller vad det är.. så nu ska nästa betalas i augusti. måste ändra så jag får den en gång i månaden istället för var tredje som det är nu. men tänkte betala dessa tre först i alla fall.. får se hur det ser ut i början på nästa månad så kanske man betalar in nästa på en gång. lika bra så man inte tappar bort inbetalningskorten. csn är tydligen stenhård på det dära med betalningarna. om man inte kommer in med pengarna som dagen det står på dem så blir man nästintill strypt. de skickar inte en påminnelse heller, har jag hört. en tjej kom en dag efter och det blev rabbalder. minns inte exekt vad som hände men massa krångel som det blir...

risken finns att dessa räkningar om jag betalar de var tredje månad kommer samtidigt som telia-räkningen. och då finns typ inga pengar kvar sen. joo, men man blir typ utan. inget att spara blir det i alla fall. och jag är rädd för att de ligger på samma månad som det är nu. tror jag. när jag tänker efter.. suck..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0