sol.

idag har vi varit i galtström i den fina solen :P

men vilken väg. vi som brukar vara där ofta. men dock inte på stället vi var nu. först åkte vi fel. hur man nu kan göra det.?. ;) sedan var det en smal stig där vi skulle dra vagnen. det var ingen hit. vi fick stundtals bära vagnen. över stenar och rötter. och lera. och älgbajs...

väl framme så grillade vi korv och hade det allmänt mysigt. det var vi och två kollegor till martin med familjer. när vi åkte tillbaka stannade vi först i ån och fiskade. eller martin fiskade vi andra kollade på.. sedan åkte bara våran lilla familj upp till dammen. där fick edwin mat. hade varmt och kallt vatten med mig så det fick bli en blandning som jag tror dök. men sen börjde lille man tok grina. så vi blev tvungna att åka. han somnade till slut. och vi svängde in på macken i dingersjö och köpte glass ;)

edwin vaknade när vi kom fram till affären där vi köpte grönsaker till maten. så nu har vi ätit. och edwin har bajsat ner sig,s om vanligt. eller bajsat utanför är väl det rätta ordet. så då fick man handtvätta body och den här gången även byxorna.. förstår inte varför han ska lyckas med detta jämnt. känns som jämnt i alla fall.. så nu ligger han i kalsonger (som jag har som kortbyxor på han) och t-shirt och kollar på tv och leker..

har börjat anväda den stora filten. som mormor och morfar hade som överkast. den har jag i alla fall lite ihopvikt och så får edwin sitta på den och leka. men han tippar så då får han ligga och leka. och rulla runt och allt vad han gör ;)

igår fick jag hem myggnätet som jag beställde i tisdags. det är svart nät med blåa bilar i filt. så snyggt.. och myggen har nu kommit. i alla fall i skogen. när vi var i galtström så dödade jag några jätte myggor i alla fall.. men åter till det jag beställde. kostade 217 med porto och fakturaavgift. tror det gick på 149 kr. var på rean. och barnenshus kostar ett liknade över 250 kr. jag minns att man skulle få en stämpel. men de hade inte såna inne. så då beställde jag som jag hade kollat på. och även att detta var snyggare ;)

edwin rullade precis nu mot bokhyllan och sparkade mot glasdörrarna. martin tog bort han och edwin bara skrattar åt han. han tycker det är så kul när man säger ajaj och tar av han grejer.. fast ibland blir det motsatta. han börjar stor grina.. men men.

nu ska jag ringa min kära mor och kolla så hon kunde komma hit och passa edwin medan vi går på bio ;) hon erbjöd sig, så nu måste jag berätta att det är bestämmt. vi ska se iron man 2 :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0