sömn.

edwin har sovit såligt inatt. kan säkert ha nått med att göra att han fick sova tidigt igår. lade han vid nio.. han vaknade först strax innan två. gick upp och kollade om han hade nappen, vilket han hade. han blev tyst en stund. sedan vid halv tre då klev jag upp och gjorde mat till han. och då blev han så klart pigg. han låg och snackade och låg absolut inte still tror vid fyra somnade han igen. sedan var det halv fem igen, lite gnäll. fast han sov.. och så höll det på. vid halv åtta fick han välling igen. och tio över nio slog han upp sina två blå igen.. tror även att allt detta vaknade beror på värmen.  inte för det är så jätte varmt men han sov i en heltäckande pyjamas inatt, vet inte om det kan ha nått att göra med saken...

fast mamman är trött idag ska vi på birsta med kusin och charlie. de ska hämta upp oss vid tolv. och innan dess ska edwin ätit gröt och jag frukost. vilket vi gör samtidigt nu förtiden.. och så ska jag packa skötväskan med mer välling/blöjor, vilket inebär att jag måste fylla på vällingburken som tog slut inatt.

jag måste även testa och fälla ihop vagnen och sätta upp den igen. hoppas den håller annars blir det inge birsta. vagnen gick nämligen sönder i söndags.  men martin fick ihop den igen. svårt att försklara men en svart plastgrej släppte från en annan, där liksom handtaget slutar. vagnen var aldeles sne på grund av det. jag hann att ge upp och jag tror martin såg pengarna flyga iväg. för jag sa att vi måste ha ny vagn om han inte fick till det.. han sa att vi inte hade råd och då sa jag att då får vi sitta inne resten av livet då.. jag blev riktigt sur på han. men då säger han, jag fick till det! och då blev det som vanligt igen.. sedan kommer han med, att vi kanske måste köpa en shopingvagn ändå. inte nu men sen.. och med hans sen så kommer det inte ske.. han menar på att vi inte kan ha vagnen i bilen. men jag menar det har funkat förrut. det är allt hans skit i bilen. massa tomma oljeflaskor etc. fiskeväskan var ivägen denna gång. så martin fick trycka in vagnen, vilket jag tror gjorde så det blev som det blev.. han är inte nog försiktig..

jaja. om vi kommer till birsta. som jag tror. vagnen blev nog helt återställd. annars får vi nog ta stan. så vi kan ta bussen eller gå in.. ska köpa mer kortärmat åt edwin. och om birsta gå på barnenshus och kolla på sparkskydd till bilen. hoppas att de har. finns i katalogen i alla fall. men det är inte säkert att de har det inne i alla fall. blev ju så med myggnätet. vilket jag sedan beställde på internet istället, blev billiagre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0