väder.

vaknade till klar blå himmel idag. undra om den håller i sig eller om det kommer såna där fula moln som är typ varje dag.. måste kolla vädret nånstans.. men jag tror nästan att solen kommer håla i sig idag. hoppas hoppas..

jag och edwin ska gå på stan med mamma, jannice och lea idag.. vi ska åka med bussen som är inne i stan typ hel. sedan ska vi gå till vängåvan och fontänen där och vänta in alla. mamma lär redan sitta där. när alla är samlad går vi nog mot mcdonalds och lunch. inte för att jag gillar det men men. tror jag ska ta en macchickenjunior i alla fall.. sedan ska vi gå runt på stan och kolla. jag tror jag ska köpa ett tre-pack bodys på hm, om det finns nå fina och om de har.. upptäckte ett par jeans i edwins låda som det behövs något till. och så har han rätt lite med bodys i den storleken han använder nu..

när vi kommer hem får vi se om martin jobbar eller inte. har ingen aning om när han börjar. han glömer sitt schema i bilen varje gång. lite svårt att planera saker och ting. men orkar inte tjata nå mer. han får inse själv att han måste ta in det..

i helgen är det sportfiskemässa i nordichallen. så dit ska vi något. blir nog inte imorgon, lördag. då har vi nog andra planer, i alla fall jag och edwin :P men på söndag. då är även martin ledig. så då ska vi slå våra klackar på nordichallen. jag vill gå på den mässan fast det inte intresserar mig så mycket men kul att kolla på folk osv.. och så läste jag om den och detverkar vara rätt roligt ändå...

och nu kom jag på att vi är bjudna på smörgåstårta hos martins mormor oxå på söndag. hon fyller år på måndag men ska firas på söndag när folk är lediga.. och ingen present har vi köpt heller. det får martin fixa på lördag, eller idag. men jag tror nog att han tar det imorgon.

många som fyller år veckan som kommer. måndag martins mormor, onsdag frida, torsdag syster.. och på söndag fyller våran första siames åtta år. ice alltså. inte för att vi haft han sen kattunge men han blir ändå åtta år. uscha, vad tiden går fort. jag hoppas att han håller sig kry mycket länge till. siameser är ganska känt för att få problem med njurarna och sånt när de blir äldre. så jag hoppas att han klarar sig. hoppas att alla mina katter klarar sig från sjukdomar..

även på onsdag ska jag och edwin ha med oss fika till babysången. ingen aning vad jag ska hitta på. men det ska jag lösa nu i helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0