En turkos pulka.

idag fick edwin en alldeles egen pulka. en babypulka, dock. men jag tycker att han ska ha en sån till en början. är kanske lättare med en "riktig" pulka om han somnar. men tror att jag helst inte vill att han ska göra det när vi är ute och drar. vi får se. annars så kostar inte de "vanliga" pulkerna så mycket.

så premiär åket blev från bilen och in. och det var nog roligt tyckte den unga herren. tänkte om vi inte tar vagnen till bilen så tar vi pulkan. lättare att dra en pulka än att bära han. och så får man händer fri till att bära nån påse eller något annat.

vi var även på arken bra länge och skulle köpa pumpgrejen men hon hade beställt fel storlek så på tisdag kommer troligtvis den nya :P men fiskar blev det. två stycken silverhajar och fem stycken barber, eller tetrer. kanske inte tetror men funka som såna. de är gula i alla fall... och två växter blev det oxå. lite höga växter eftersom vi mest har låga kompakta grejer i nu.

vi körde även in på coop i birsta och köpte blöjor. rekomendation om man BARA ska köpa blöjor så åk dit. i alla fall om man ska ha libero. 89 kr för en förpackning. så det blev en sån, en mjölk, och en chokladkaka till mig ;) köpte även en julklapp till edwin från martins mormor. och jag fattar fortfarande inte hur "billig" den var. ni vet en sån där ficher prise nalle/vovve. som sjunger och allmänt låter. och på handen står det hand, på foten fot osv... lea har en sån som är trasig, örat funka inte. och jag tycker att edwin oxå ska ha en. tänkte köpa en i födelsedagspresent men vi köpte en annan grej som blev en favvo för pojken. I alla fall, så kostade den 249 kr på coop i birsta. det var bara att ta den! inget att diskutera. annars kostar den överallt man kollar runt 500 kr. så halva priset. fick 300 kr att handla "nått annat för" till edwin. så nu har jag 50 kr kvar. få se om jag hittar på något för det eller om det får gå till kläder det oxå...

nu ska vi ha fisk utsläpp. sedan åka till edwins farmor som bjuder på mat. edwin ska få åka pulka till och från bilen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0