reflextjosan.

blev så vi gick ner till stan förrut. på clas ohlson köpte jag den dära reflexgrejen till vagnen och två reflexer till mig själv. mamma tyckte jag skulle köpa en reflexväst till mig men det kändes lite väl överdrivet.. på lindex hade de massa billiga kläder. köpte två par byxor åt lilleman. ett par svarta som jag kollat på sen början på sommaren. tunna är de, men man kan ha långkalsonger under så det blir varmt. dessa underbara byxor gav jag ynka 30 kr för. och köpte dem i storlek 86 så han kanske kan ha dem i sommar som kommer, med tanke på att han har 74 nu.. de andra byxorna var turkosa plys eller vad det heter. det klassiska märket de har på lindex, de med stjärnan, som brukar vara tre för två. men de gav jag 50 kr för, och köpte de i storlek 80. så 80 kr och två par byxor, helt klart godkänt ;)

fika gjorde vi oxå. och edwin har gått och blivit en mackälskare. han lysser upp när han får en macka. och nu var det skinka på :P annars hemma..

vad irreterad jag blev nu. edwin kom och tröck på tagenterna. vilket innebar att mitt stycke som jag skrev försvann. plus att allt blev stort. han zoomade in. så nu ska jag lista ut hur man zoomar ut igen..

men tror jag skrev om. att jag klev av bussen på ica. handlade. pepperkakor, bland annat. dumt av mig eftersom jag satt upp den enkla regeln att fika gör man om man är på besök eller får besök. inte själv hemma. liksom den regeln att godis är för lördagar, ingen annan dag. och jag måste säga att det funka. igår var det lite kämpigt. var tok sugen på choklad. vet att vi har godis kvar från i helgen i skafferi. men jag rörde det inte. tog ett glas saft och en macka så försvann allt sug. kände mig så duktig ;) och jag måste säga att jag fortfarande går ner i vikt. först gick jag upp de två kilona kolhydraterna gör, alltså två kilo vätska. det är säkert olika på olika personer men jag gick upp det, alla gånger vi haft "paus". men nu har jag gått ner ett av dem. mycket bra. jag tror det beror på att jag äter frukost, lunch och middag. gör mat hemma. vilket innebär rester till lunch dagen efter :P skriver matschema på vad som ska ätas till middag. en dag i veckan skriver jag inte. och det är inte alltid det blir den dagen det står. och ibland kan till och med gårdagensmat räcka till middag. men det är en otroligt bra riktlinje på vad som ska ätas...

tänkte hoppa in i duschen när edwin skulle sova "middag" men får snart besök och så sover han inte än heller, hana sitter på golvet och leker. få se om man hoppar in i duschen när han ska sova för natten eller om man går med fethår på kyrkis imorgon. få se vad som sker. tror det inte är hela världen om man kommer med fetthår men känns så mycket trevligare och för min egen skull. slipper man skämmas :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0