Ny bäbis.

dagen började med en promenad till GA-kyrkan. där babysången idag höll till. på söndag ska vi medverka i en dophjärtegudtjänst men vi ska inte gå eftersom edwins farmor fyller år.

inatt vaknade jag av allt regn. hoppades på att det skulle försvinna, men nej. när jag klev upp regnade det lika kraftigt. packade ner extra byxor, tröja och strumpor om man var dygnsur innan man kom fram. men tack och lov så hade regnet luckrat upp när vi skulle gå. i stort sett duggade det bara..

efter sången i kyrkan var det fika i kyrkans hus. där även kyrkis håller till. så jag och edwin stannade till tolv, och då kvar på kyrkis. edwin valde det själv. efter jag bytt blöja på han och satte han på golvet kröp han iväg medan jag plockade ner allt i skötväskan igen. och vart han kröp?? joo, till lekrummet. där massa leksaker fanns...

edwin lekte på. och vid tolv så lessnade hans mamma. så vi tog vårt pick-och-pack och gick hem. och vanligtvis bruka jag få spänna fast edwin om han ska sova i vagnen, annars ska han kolla på allt och inget. men denna gång, han satt sig inte upp en enda gång. somnade i princip på en gång han hamnade i vagnen.. var en trött grabb.

sprang in på affären och köpte en "paket-påse". så man kan skicka present till edwins nya kusin. ska snart ta och slå in och klistra ihop kuvertet. när vi kom hem så stod min kusin vid dörren, med edwins nya tremänning. vi bjöd på fika, och kolla på den nya tjejen i släktet. hon fick present, allt rosa och tjejigt så klart ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0