Tvättar och tvättar.

nu är i alla fall båda tvättstugorna bokade klockan tio till ett. medan där ska jag packa åt lille herren. när vi är klar i tvättstugan vid ett ska edwin få sova. och medan där ska jag göra mig klar, duscha och så vidare. när edwin vaknat mellan två-tre. nog närmare tre. ska jag gå ned med han och hans packning till hans mormor. sen hem igen. och klockan fem ska vi grilla utanför oss någonstans, eller nånstans på framsidan är nog det rätta ordet. lär väl sitta vid plan eftersom vi är ett par stycken.

så nu ska jag börja med att plocka ihop tvätten till två maskiner. de andra två kommer bli fylld av ett överkast och det sista i sängkläder väg. eller vi har ett uppsättningen nånstans i tvätthögen oxå. eftersom det saknas det fina blå/rosa i satäng. en ljusmaskin blir det och antingen underkläder eller handdukar. hinns nog båda eftersom både är 60.

plocka ihop tvätt var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0