Bak i stora lass.

snart har man gjort tre sorters kakor. den ena är redan klar och i frysen. den andra står på bänken och svalnar, vilket oxå ska hamna i frysen sen när den blivit lite svalare. och den sista står i kylen och formar till sig. sedan ska den doppas i smält choklad och strössel på. och ytterligare i frysen. hur allt ska få plats i frysen har jag ingen aning om. frysen är liksom full av massa fryst fisk, huvva. sen är det dära med byttor. hitter liksom inte lock, och om jag hittar lock så hittar jag inte byttan istället.. suck. ska ta en stol och leta igen då de två byttor jag tog fram gick åt till det som är i frysen nu. dock så kan jag fylla den redan nästintill tomma byttan i frysen med dumlekakorna. men resten då? och så har jag för mig att det gick två platslådor till dem. jaja, får se hur jag gör.

nu ska jag byta blöja på någon här i min omgivning. det luktar lite skumt. för övrigt har edwin dragit fram alla kuddar på golvet igen. hela havet stormar... även så har han hunnit klämt fingret, vilket gick över efter en stund. och inget märke nu.. och så har han gjort något mer då han kom in från balkongen grinandes och en röd arm. vet inte om katten skrämde han därute. för först hörde jag fräs, sedan efter en liten stund grin.. men katten har inte rivit han i alla fall. så troligtvis lär edwin ha gått bakåt och snubblat på något, ramlat på armen. osv. med andra ord är vi effektiva idag. ska plocka ur diskmaskinen igen och i. så jag får plats på bänken med tårtgörat imorgon. även rensa kylen så ett till hyllplan är tomt till tårtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0