Birsta/stan.

idag har jag varit i birsta. först en staden sväng eftersom det var sjukt mycket vagnar som stod i led för att åka tvåan. och bussen går bara var 30:e minut. så först kom jag inte på bussen hemifrån. stod en barncykel med stång och en rullator. så fick vänta 30 minuter. när vi väl kom ner på stan. så var det sjukt mycket folk. och massa vagnar som skulle in i tvåan. så vi tog oss på stadium. köpte ett par skor edwin ska få när han fyller år.

vi gick till navet igen och såg alla vagnar så tänkte gå till nästa busshållsplats men vi hann inte dit. förrän bussen kom. jag tänkte vi skulle chansa och gå dit upp, bussen kunde vara sen, som den var innan. men tji fick vi. vi gick in på åhlens och kollade läget. gick sedan till ännu nästa busshållsplats för tvåan. och den bussen kom vi på. tur vi gjorde så för skulle inte kommit på navet. för där stod det tre vagnar. och tror en av vagnarna var van vid detta då hon fälde ihop den och lade den under sätet närmast dörren på bussen..

väl i birsta gick vi på ikea och åt en varsin räkmacka och jag och edwin delade på en jordgubbs cheescake, han fick även en burk gröt. gick sedan vidare in på birsta city. på åhlens handlade jag lite födelsedagspaket till lilleman, likaså hm. och på lindex fann jag rea-produkter. en skjorta han ska ha när han fyller år och ett par shorts som jag kollat på läänge och nu fann jag de på rean. me like ;)

så nu har jag handlat klart från mig och M och från hans mormor. köpte storlek 86 från henne. men han önskar sig likaväl 92 då han inte har så mycket i den storleken. typ nån enstaka tröja.. har sagt om man hittar något på babyavdelningen så köper man den största, det vill säga 86. jag är inte så förtjust i dubbel storlekar, men det funkar det oxå.

så nu ska jag leta rätt på nån kartong som man kan lägga en boll i. och se om jag finner nån fler då jag glömde säga till när jag handlade på hm. men samtidig är det inte riktigt mitt problem då sakerna inte är från oss. men vill hjälpa till så pass mycket jag kan. så ska leta rätt på kartonger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0