Hemma med en febrig son.

nu är vi hemma! gick snabbt denna gång att komma hem. beror väl på att han inte fick något dropp mer än vätskan, vatten som någon sa. som de tog bort på kvällen på 44:an. kommer en längre "vad som hände" något framöver. just nu vill jag bara vila/sova. då jag inte sovit så mycket inatt.

men allt som allt. han fick kramp. fick medicinen. ringde 112. ambulans kom. in på akuten. iva observation. sedan vidare in på 44:an för observation. prover visar på ingen baktrielt som kan botas med antibiotika. så virus. så därför fick vi komma hem idag. stannade lite längre då pappan slutade halv tre. så vi kunde likaväl vänta. då jag ville äta min sena lunch. och edwin få sova en stund.

så om febern inte släpper på fem dagar. mot helgen nån gång. eller om edwin mår sämre. hans allmäna tillstånd är rätt okej ändå. så ska vi ringa in. och troligtvis få komma in igen. men förhoppningsvis slipper vi det. planen är den sådant att ett nytt eeg är in planerat (1-2 veckor) sedan träffa läkare efter ytterligare (1-2 vevkor). och om han krampar igen ska han ha en supp, som vi fick mer på recept. och åka in. dvs ambulans igen... men förhoppningsvis så slipper vi det, liksom en 50-50 chansning..

och förtillfället har edwin 39,3 i feber. haft 40 grader två gånger på detta dygn. så han får 8 ml alvedon var 6:e timme. och därimellan 3,5 ml ipren. om det behövs. och det gör det än så länge.

som sagt en längre redogörelse kommer vid senare tillfälle.

måste i alla fall säga ett stort tack till Ida. som var så snäll så jag fick gå på toa utan stress. dock så tror jag nån annan skulle säkert hjälpt mig oxå ;) men hon gjorde mig även sällskap lite nu och då, då det var lugnt på avdelningen. även så sprang hon och köpte en lunch till mig. och lade den även i föräldrakylen. det är guld värt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack! Allt för vännerna. Och lillskrutten också. :-)

2011-08-31 @ 17:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0