Myrsteg.

här hemma tar vi myrsteg framåt. hitils alltså. kunde hoppa över en ipren-dos nu till edwin. då han "bara" hade 37,4 grader. han får den i natt istället, om han vaknar. alternativt alvedon, beror på när det behövs. tror dock inte att det är över än på feberfronten.

han är så mammig. får inte gå på toa utan att han står och grinar ihjäl sig.. men det går. tur som är har vi varit två stycken sedan vi kom hem. jag mestadels legat på soffan med edwin. men har kunnat "kasta" över han på M när toabesök måste ske, typ.. allt går fel väg för den lille herren oxå. om han tappar nått blir han ledsen. men helt klart okej ändå. han har ändå hög feber så.

ätit dåligt. fått en vällingflaska när vi åt middag. han drack nästintill allt. dock så kom lite mindre än hälften upp igen i form av slem.. så det var bara att bädda om soffan åt han.

vi har burit in hans säng så vi kommer ha mer koll på han. dock så står sängen i fotändan på vår säng. men jag upplever i alla fall att man har mer koll på honom. det låter ändå på ett speciellt sätt när han krampar. andas liksom på ett visst viss.

så han somnade i min famn i soffan. var lite små mysigt. han blev helt galen när lade han ner innan. så ända sättet var att ha han just i famnen. det verkar i alla fall lugnande för han.

så nu ska jag göra mig klar för sängen. har liksom sovit dåligt inatt. och idag har man bara legat ner korta perioder då edwin sov sina två timmar. inte för jag hade plan på att sova. kolla tv gjorde jag och spelade soduko på mobilen, åt min lunch. plus skrev upp lite vad läkaren sade till mig, osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0