Små städat.

nu har vi sett ytterligare en harry potter film. så nu är det bara två kvar, den som är i två delar. har den första men vill inte se den förrän vi har bestämt när vi ska den andra. eftersom de hör ihop mer än nån av de andra filmerna.

sen har vi plockat och städat. passade på att dammsög edwins rum innan han rev ut alla leksaker igen. och edwin satt i sin myshörna och skrek nej och grinade. han gillade inte att jag dammsög hans rum. sen lekte vi lite medan pappan fortsatte med resten av rummen. kastade ballong osv. mycket roligt. sen gjorde vi en tunnel av edwins matstol. som han åkte bil under. super roligt. jag försökte ta kort på han. men vette sjutton om de blev nå bra.

ikväll måste jag välja kort som jag ska skicka till tidningarna till edwin fyller år. är typ sista dagen imorgon för den ena. dock så har jag väl hela den dagen på mig oxå. men ändå. har hittat ett i alla fall. men måste beskära lite onödigt på den. sen så ska jag försöka få fram ett till. har säkert något på kameran. annars fanns det säkert något fler. får se. kommer ha väldans beslutsångest i alla fall vilka jag ska ta ;)

sen måste jag försöka komma på vad som ska bakas till edwin fyller år. har massa kvar sedan jag fyllde men är sugen på att baka ;) ska göra dumlekakor i alla fall för de är så otroligt goda :P sen så skumbollarna, eftersom de gick åt som smör i solsken. kommer dock även köpa selånger den helgen men som sagt, goda saker ;) sen fundera jag på att göra sånadära cake pops. det enda är att jag har börjat få till det dära med smällt choklad. en sån simpel sak ska vara så kletigt när jag vill ha det rinnigt. sen har jag blivit sugen på att göra rulltårta, tänk den med nutella och banan. och så muffins har jag oxå blivit sugen på när jag såg något program. hmm. sen tårtan på det.

har sagt att jag ska baka denna vecka. men det blir nog inte så. så får bli till veckan. och tårtan på torsdag. så mån-ons blir bakdag åt annat. men tror det inte blir så. måste bestämma mig om jag verkligen ska göra rulltårta och muffins. vet att jag misslyckas med rulltårta, den spricker alltid när jag rullar. men får se, som sagt.

Kommentarer
Postat av: Deer

Tack för tipset :) Tyvärr hade de bara lampor med rött ljus kvar... Gillar inte!

2011-08-11 @ 17:10:42
URL: http://www.minbebis.com/blogg/deer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0