Trots.

idag var vi ner på drakbåtsfestivalen. kollade runt osv. rätt behagligt väder. lite kallt i skuggan men det får man ta. och jag har insett att edwin börja hamna i trots nu. inte för det är så jobbigt än. oftast om han inte får som han vill, så blir han tokig. om vi är inne så slänger han sig på golvet och skriker. typ som på drakbåtstjosan. då ville han kliva ur vagnen men jag tyckte det inte lämpade sig då vi stod intill vattnet och kollade på drakbåtarna. han blev grinig och skrek osv. till slut frågade mamma edwin om han skulle komma. men han skrek ändå. hon lyfte upp han ändå. och han skrek och skrek.. fick sin tutte efter ett tag då jag inte orka lyssna nå mer men det blev knappt bättre utav den.

nästa utbrott under dagen skedde när vi väntade på bussen. gamlingarna bara kollade på mig. men vad ska jag göra då han varken vill ha tutten eller något.. jag står där och ignorera han, då bruka det kunna sluta fortare. vaggade vagnen och tillslut så somnade han. och på bussen sa en tant typ vad skönt att sova. eller nått. liksom en peek till mig. men men. sa inte så mycket.

så nu börjar väl den roliga perioden som alla fasar för.. men han är ändå min lilla prins som byter skeppnad ibland till en skrikande sak. dock inte så oftast och oftast sker det när han är trött/hungrig osv. så det går att kontrollera. dock lite lättare på hemmaplan, då man även kan ignorera han och gå ur rummet. då bruka han komma tyst tillbaka där jag befinner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0