Listor.

idag så har det inte hänt så mycket. än så länge. vi skjutsade I till jobbet eftersom hon missade bussen. sen så var vi på affären och handlade så vi kunde göra mat. flygande fågel fick det bli. dock så kom jag på när jag satt och åt att vi glömde det stekta baconet, som inte ens var stekt.

röjde i köket innan. eller min kära sambo gjorde det. om rätt ska vara rätt. den andra maskin disk går nu för dagen. likabra att få bort allt. även efter dagens middag.

sedan så har jag skrivit lite listor. såsom julklappar, stryckt över de som är klar. lista med vad som ska vara med på jul, alltså "maten". sedan saker till dagen innan jul, som inte är klar. då jag måste rota fram vitchokladpannacotta-receptet jag har och kolla mängder osv, och vad som mer ska i. sen så ska vi kolla om vi ska köpa allt eller om någon kanske kan göra sallad, åtminstonde.

så har en lista för julgodis oxå uppkommit dock så är det bara en ingrediens för tillfället ;) måste kolla vad jag vill göra och vad då som kommer behövas.

kollade lite lätt vad som kommer ske nästa vecka. och insåg att det kommer vara stress, stress och åter stress. måste dekorera pepparkakshus (vilket jag kan göra reda nu), slå in alla julklappar (vilket jag oxå kan göra nu, i alla fall de jag har inhandlat), göra julgodis, salat (som jag tycker är ett MÅSTE på ett julbord så får fixa det själv iår), sen fixa maten och efterrätten. sen så ska det handlas juklappar på tisdagen medan edwin är på dagis. sen så ska det handlas till själva julafton, dagen innan jul, och till julgodiset jag vill göra. lär troligtvis handlas i omgångar. ska försöka handla lite ingredienser till julgodis imorgon. inte så mycket som behövs, tror jag. sen så måste det städas i veckan oxå, och då pratade vi städa noga med damning överallt osv.

men det är ändå roligt. tycker jag i alla fall :)

nu ska jag busa med edwin. kolla in julgodiset jag vill göra. och kanske när han lagt sig göra klart huset och traktorn. eller slå in paket. vi får se. är ett par timmar kvar tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0