Pyssel.

idag efter jag hämtade edwin på dagis så gick vi hem fickade lite mellis. och vilade en stund innan det var dax att bege sig till dagis, igen. edwin fick dock något trotsutbrott innan vi gick. baar skrek och absolut inte medgörlig/samarbetsvillig. så jag gick ut genom dörren med jacka och skor på. inte för det gjorde skriket bättre men jag fick i alla fall klä på han utan att han lade sig på golvet som en skurmopp eller sprang iväg. så det hela slutade med att han fick sin napp. blev tyst och vi gick. han ville direkt inte berätta vad det var, men när han äntligen sa "tutte" så fick han en. fast jag visste att det var det som var problemet. var väl lite klumpig när jag tog av han den en stund innan. men nu har vi båda troligtvis lärt oss något av detta.

På dagiset igen så var det pyssling på hög nivå. vi gjorde två tomtar. och en konstig sak "style by edwin". fyra ögon, massvis med knappar, glitter och så har han ritat på den. ville hänga den i snöre men lite svårt att få snöre på den så limmade fast den så den kan stå i alla fall.

och så gjorde vi ett stort pepparkakshjärta. som ska hängas upp i dagisfönster. de märks först, troligtvis i glasyr, med barnets namn. sen får de med sig dem hem. troligtvis närmare jul. var lite roligt.

sen bjöds det på fika. och det tyckte edwin var muma. men medan jag satte fast alla knappar och diverse andra grejer bättre med limppistolen än det andra limmet. så började han leka med dagis alla leksaker. jätte roligt. men ändå lätt att få med han hem. fick bara fråga ett par gånger först medan jag packade i "tomtarna" i en påse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0