Vimsiga gubben.

det var ju roligt. den dära virriga gubben som gjorde så det luktade brandrök i trappen förra lördagen kommer att komma tillbaka. det känns trygt, eller hur det var.

när jag kom efter simningen och skulle lämna väskan och ta plånboken hörde jag att de var på våning två och snacka. när jag kom ut ur dörren igen var de på källarplan och snacka. och "tanten" sa något i stil med att den "ska den yra farbrorn komma tillbaka och inte ha någon spistimmer" mer hann jag inte höra. och smart som är så kopplar man ihop ett och ett.

sen vid ett senare tillfälle hörde jag att de håller på att installera ett larm på dörren. men jag upplever det ändå osäkert. fast han kommer ha timmer på spisen. om han lyckas slå på det så finns risken att andra grejer hamnar på spisen, till exempel. eller så kanske han får för sig att elda i lägenheten eller något. för ingen kan väl direkt stoppa han och köpa tändstickor, alternativt han har det redan hemma. finns väl mer saker som kan hända som berör oss andra.

han kanske får för sig att flytta igen. och då denna gång kastar ut allt genom fönstret. som sagt, man vet aldrig vad som händer med en väldigt dement person. alltså väldigt vimsig och yr.

det går inte. speciellt när han inte har någon anhörig här omkring där han bor, de bor väl neröver sverige. kommer liksom bli vi grannar som kommer få hålla koll, och hemhjälpen. vilket jag antar att han kommer ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0