hosta och "lite" regn.

får väl börja med att säga att edwin skulle gå på dagis imorgon men jag får ta och ringa vårdcentralen istället. tycker synd om han. han har en sån hosta som inte vill gå över. inatt hade vi en såndär natt igen. med att edwin vakna 700 miljoner gånger antingen gnällde eller hostade. vid halv fyra tog jag in han i vår säng. jag trösade han och han somna. typ en timme senare flyttade hans pappa han. och vid halv åtta hämtade jag edwin igen. vi har så mycket mer höga kuddar än i hans säng. han blir så täppt under natten, och mest under natten. så nu fick jag idéen att lägga en kudde från köket i hans säng, dock med kuddfodral runt. så hoppas på att han kan sova lättare inatt..

och ingen feber har han heller. men dock känns han varm. och gnällig är han. men det kan bero på att han ätit dåligt idag, väääldigt dåligt. bara fikat, typ. han kommit i en period så han vill inte bli matad, tänker inte tvinga han heller. kan ge ätstörningar senare i livet. och idag lekte han bara med middagen. lunchen gick väl relativt många strips ner men dock inge mycket hamburgare. så välling fick han innan läggdax. men kan väl bero på att han har hosta oxå..

jaa. medan vi var på max så började det regna. inomhus!!!!!! vi hade typ ätit upp. satt vid lekgrejen så kusin från stockholm fick leka. var och mötte syster med barn på stationen, gick sedan på max och åt lunch. den minsta gjorde kalas så syster gick och bytte. och det var om inte annat kaos inne på max. värmen funkade inte som det skulle, toan var trasig osv, stod typ fläktar/värmetjosan på golven. men i alla fall. så började det regna typ bakom där man tar dricka. jag såg fort att det sprider sig. mamma sprang och sa till personalen. och medan spred det sig mer och mer. liksom på längden. så när hon kom tillbaka började vi plocka bort våra grejor. och precis när jag tog bort kusins overall började det droppa där den legat. vilket övegick fort till spöregn.. ingen blev som tur var blöt. så vi klädde på oss på en ny plats i matsalen på det torra. medan max-personalen stod i sin telefon med reperatörer på sin sida. och mitt i allt tappar edwin sin juice över sig, dock så var det inte så mycket kvar. kom mest på det redan blöta golvet... så de personer som kom in fick sin dricka på burk. och jag var nästintill bombsäker på att de skulle stänga, men det gjorde de tydligen inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0