VC.

besöket nere på vårdcentralen gick väl bra. trodde vi skulle få vänta jätte länge eftersom det egentligen inte fanns nå tider kvar när de ringde upp. fick typ vänta max 15 min. vara bara en person som blev uppropad före oss och hon skulle in till distriktsköterskan. så det kändes bra.

väl inne hos läkaren. så frågade hon först massa frågor, som alltid. kollade hans öron och i det ena örat har edwin en början till öroninflamation. munen kollade hon i, eller snarare halsen. lyssnade osv... edwin fick ta ett stick i fingret. jag stoppade i tutten för säkerhetsskull men edwin var så nyfiken så han regerade inte ens när hon stack ;) hon tog blod och vi fick sätta oss och vänta. edwin fick en såndär glass-pinne som hon hade ritat en gladgubbe och en ledsengubbe på, och så plåster fick han. det var det bästa. han kunde inte låta bli att pilla på det :P

väntad en stund. så kom läkaren. hon sa att sänkan var normal MEN om edwin fick feber i helgen så hade vi pencellin att hämta ut som han ska äta i fem dagar. och hostmedicin hade hon skrivit ut. och fick "order" att köra nässpray på edwin eftersom det kan göra så att man kan få öroninflamation, alltså om man är täppt. tydligen så blir gången bucklig och rätas ut om man börja med nässpray, eller något sådant. och därför skulle jag vara uppmärkssam om han fick feber, och då hämta ut pencellin mot/i helgen...

så efter vårdcentralen, som tog 30 min, drog jag och edwin till morfar där resten av alla var. var där en stund sen bgav vi oss till mamma. frågade mamma om hon kunde passa edwin så jag kunde hämta ut hostmedicinen och köpa nässpray. sagt och gjort. fick springa till bussen, apoteket, och bussen hem igen.. det tog 45 min innan jag var hos mamma igen. det kallar jag ändå snabbt. i och med att jag fick vänta på bussen i typ 7 min oxå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0