Dagis - dag 4.

Eftersom edwin blev hemma igår, den feberfria-dagen, så skulle vi idag testa att sova. vi kom till dagis vid halv tio, kanske nån minut tidigare. och jag hade med mig blöjpaketet och lite extra kläder till lilleherren som ska ligga på dagis. och så klart sovgrejor.

fick stanna en liten stund, typ 15 min. så fick jag gå hem. edwin brydde sig inte att jag skulle gå. kollade bara. vinkade inte ens. han hade fullt upp med att kolla in alla andra barn. alla barn var inne idag eftersom det är så kallt ute, -15 grader.

jag gick till mamma där lea var. om jag skulle gå hem skulle jag bara somna. så tänkte lea kunde få uppmärksamhet, bara hon för en gångsskull. vi pysslade och busade. mamma bjöd på lunch. och när jag lastat upp sallad och ketchup på tallriken. ringer min mobil..

det var dagis. edwin hade spytt och bajsat väldigt löst. frågade om jag hann äta upp lunchen, vilket jag fick till svar att jag hann. eftersom jag hade maten framför mig..

så skyndade mig till dagis. där var edwin med hans fröken. han babbla på. hon berättade att allt hade gått bra. hon hade testat gått ur rummet och se vad han gjorde och allt hade gått bra. han hade kollat lite efter hon men inge mer med det. de hade ätit glaspinne eftersom det var ett födelsedagsbarn på avdelningen. och sjungit. på samilng som vanligt. tror det var det edwin försökte berätta, han klappade händer och gjorde imse-vimse-spindel.

och satte sig ner vid bordet. han hade bara en tröja och blöja på sig. eftersom det var vila sen. tror han hade tagit en tugga eller om han inte ens hunnit det. han hade typ hostat. fröken trodde han hade satt i halsen. och så kom det. en kaskadspya. och en till. edwin hade blivit ledsen. och fröken fick torka. han hade fått på benen som hon torka bort.

sen var de placerad i det första lekrummet som angränsar till "hallen". och vänta på mig. de andra barnen åt. när jag kom fick jag höra allt som hänt och klädde på edwin. fröken gick och åt sin lunch. och jag fortsatte att klä på edwin. och det sas nu att om edwin inte spyr något mer så gäller det måndag halv tio. annars skulle jag höra av mig. 48 timmar gäller i alla fall.

lite roligt var det att det nu står på tavlan "det går magsjuka" vilket det inte gjorde imorse..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0