kattutställning.

igår var vi på kattutställning på södra bereget och kollade. hitta en parkering var inte lätt. dels alla på utställningen, typ 900 katter och 12 dommare sen plus besökare och frivilga som hjälper till att få det i gugning. och sen så hotellgäster på det, om de inte har specialla platsr till dem på något hemligt ställe. och så alla som skulle åka i backen, och sen alla skidåkare som skulle åka i spåren. parkeringarna på ängenv ar oxå full...

vi ställde oss efter vägen, som många andra gjorde. så vägen var lite smal en lång bit. men men.. väl inne på kattutställningen så kollade vi på alla kissemissar. edwin lät som en katt ganska mycket, vilket jag trode han skulle göra oxå. efter kollat på alla långhåriga och lite bedömning så började vi gå hemmåt. mötte kusin som satt med några och planerade morgndagen. då fick vi reda på att alla korhårskatter var på övervåningen. så vi gick tillbaka till övervåningen. massa somalie katter. åhh, vad jag älskar den rasen. även så fanns det några kattungar till salu, från umeå, alla viltfärgade. precis som jag vill ha. så en sån ras ska vi skaffa i framtiden, hoppas jag.

fanns även några siameser, massa bengaler och lite andra raser. roligt var det. edwin fick springa "lös" medan jag kollade på dommarna en sund. pappan fick springa efter han. var så lite folk på övervåningen så edwin fick chansen till att göra som han ville.

efter kattutställningen åkte vi på divan och åt tidig middag, eller snarare lunch/middag. men skulle bli så stressig om vi skulle äta maten senare. plus så skulle vi se hockey hos grannen. så vi begav oss dit på en gång vi kom hem. edwin somnade i bilen, så han fick vi lägga i vagnen. och när vi kom på plats så körde jag vagnen i sovrummet där edwin sov i närmare en timme...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0