sjuk?

jaha. då börja vi om från början....

inte för att jag tror det är magsjuka men tar det säkra före det osäkra.. vi åt ganska sent igår halv åtta, typ. sen fick lilleman gå och lägga sig vid halv nio. jag började kolla på the village, såg tills hon var i skogen. edwin gnydde på sitt rum och jag väntande in pausen. börja känna en sur-lukt. gick in på hans rum. då har lilleman spytt ner hans säng och hade spya runt munnen. mmm, sa hans föräldrar då.

det var bara att ta upp liten. sätta han på golvet. och börja tömma sängen. först alla nallar, tur som var vardet ingen som totaldrunkna i spya utan det var ett öra här, en nos där, och en och annan tass. fick lägga dem på skötordet, hyllan under så de torkade. sen började jag ta tag i filtar, sängkläder osv. vill gärna få bort all spya innan man lägger dem på tvätthögen. så sagt och gjort. sedan fick snuttefiltarna, de som det är handtvätt på sig en riktig handtvätt..

vi bädda rent i lillemans säng. han somna på två röda. vi gick själv och lade oss. efter en timme for vi upp igen. spya igen. så tog bort det från sängen, var bara lite i huvudändan. och lite lite på hörnet huvudkudden samma sak filten. så bort med det och ner i sängen igen. men med huvudet i fotändan.. somnade igen på en gång.

tjugo minuter senare samm sak.. men denna gång kunde vi varken rädda kudden eller filten. så lilleman fick en handduk med en handduk över som huvudkudde och en handduk som täcke.. och jaa, 40 min senare. samma sak... men behövde bara ta bort den översta handduken som kudde och lägga dit en ny och så kom jag på att han kunde ha ett påslakan som täcke istället för en handduk, lite mjukare om inte annars...

men de sista gångerna på spyandet var bara bitar, eller vad man säger. och köttet som det var, var inte ens tuggat.. så jag vet inte om hans mage inte kunde "behandla" köttet, däför det kom ut. eller om det kanske är nån allergi mot något i maten. eller att vi åt så sent så magen blev lite knäpp. eller om det helt enkelt är magsjuka...

idag så har vi en pigg pojke. som både gör hyss och leker för fullt. och pratar osv.. en vanlig edwin med andra ord. det kom lite lite spya i samband med en rap imorse. mamman stoppade i han lite för mycket fil, tror jag... men som sagt, vi tar det säkra före det osäkra. han blir hemma imorgon i alla fall från dagis. ska ringa ikväll och sjukanmäla, för vill avvakta först och se om han ska spy igen, eller inte..

så för tillfälle har jag tvättstuga. min rygg kommer att vara av ikväll. edwin har ingen kudde eller filtar som är rena. så tvätta, tvätta. och inga byxor har han heller, så en maskin med sånt nu oxå.. nästa maskin blir det lite mer sängkläder och mer kläder. sen hoppas jag på att ingen tar tiden efter så jag kan tvätta åtminstonde två maskiner ytterligare. I kanske hinner med deras plupp och bokar efter så jag får en dubbeltid. det hoppas vi på i alla fall...

nu ska jag packa upp matvaror som sambon kom hem med. blir korvstroganoff idag. och så en cola för säkerhetsskull...

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för ditt svar! :) anade att det har med värmen att göra :)

2011-01-26 @ 16:00:54
URL: http://annasara.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0