språket.

måste uppdatera om edwins nya ord. så roligt..

han kan låta som en hund och en katt. när han ser dem. så här hemma år han runt och mjauar, på sitt sätt, låter mer som han prata med kissarna fast som vi människor ibland kan göra, gör till rösten så ljust och barnsligt. så låter edwin när han mjauar som en katt. och hund kan han oxå låta som. så för tillälle går det massa djur-reklam på tv, och oftast hundar, så gissa vem som sitter ändå mer bänkad fraför reklamerna. och så klart låter som en hund när en hund dyker upp, och en katt när de dyker upp..

hans mjauande låter mer som bjabja och så i ljus ton. så sött. och när han ser kissarna så klappar han i soffan om han är i närheten eller i sängen.. och vill att de ska hoppa upp. jag gör så. ropar kattens namn och klappar i soffan om jag vill att de ska hoppa upp. och detta har edwin härmat. så sött. men det enda är att de lyssnar inte rktigt på han eftersom han inte kan deras namn än, försöker lära han ice. som ska vara väldigt lätt att lära. men i allmänhet säger vi kissen när den går förbi, sen tillägger jag kattens namn. bara för at han ska lära sig.

men det NYA. började han med i förrgår så sött. ojjjj säger han. om typ jag tappar något i golvet. eller något åker i golvet. så kommer det ett ojjjj. han är så söt när han säger det. låter så sött oxå..

och som han redan kan är lampa (vilket var hans första ord). mamma och pappa kan han oxå. samma som titta och kolla och där. sen pratar han för fullt på stt obegripliga språk. och det går fort. skulle vara rätt intressant att veta vad han säger. men man får gissa sig till och prata med han.

påväg till affären för att möta kusin i torsdags så pratade vi på. men tror vi prata om kusin och hennes kisse som vi skulle träffa. för det var det jag prata om. och han lät som en katt när jag sa vi skulle träffa kissen. osv. så roligt att vi hade ett samtal. liksom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0