Förberedelser.

nu är dagen här som jag har jobbat för i flera dagar. dock så är det lite grejor som ska fixas nu innan morfar, mamma och lea kommer. såsom grädde och bär på tårtorna. dock så får jag vänta med att he jordgubbar på den ena eftersom mamma kommer med en ask. har bara till en tårta, just nu.. sen så ska smörgåstårtorna garneras. dock så "fattas" det ägg, som mamma även där ska ha med sig. så blir att fixa den ena i alla fall. så får jag göra de andra tårtorna efter morfar gått. de måste göras i alla fall innan två då alla andra kommer.

sen är det lite små fix kvar med städningen. torka golvet i köket, kattlådorna som ska ut. plocka ur och sedan i diskmaskinen. osv..

och en liten notis to myself nästa gång jag gör smörgåstårta. våra plåtar är 4X4 mackbredd, jättefranska. mer cremé fraich än 5 dl går åt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0