Överföring.

håller på att ladda in bilder till datorn. fast stationära har jag redan laddat in i plus överfört till min rosa hårddisk ;) men eftersom jag ska radera allt på minneskortet så laddar jag in i bärbara oxå. inte för jag tror de försvinner från både stationära och hårddisken. den risken är nog ganska minimal. men eftersom det är kort på edwin när han föddes som betyder ganska mycket så för jag in även bilder till bärbara. har säkert mer kort som är betydelsefulla för mig som bara är på min hårddisk men det får jag ta..

som sagt ska radera minneskortet och stoppa in det i den nya kameran. jag antar att det är "olika" format på bilderna. så kommer bara ta plats och inte kunna se på den nya kameran. är liksom två olika modeller. men sak samma. en ny bra'ig kamera har jag i alla fall ;)

imorgon ska jag shoppa en liten väska till den. och då helst en rosa. så hoppas det finns ;) sen fundera jag på om kameran ska få följa med på sin jungfrufärd eller om jag väntar. kan använda den gamla "väskan". vill inte repa kameran det första jag gör. vi får se.

annars fick jag en present med posten idag. och den tackar och bokar jag för. fick lady gaga's nya album ;) så här ska det spelas/spelas det. även fört in den i mp4:an så den följer med på resan på söndag ;) inte för jag tror jag kommer lyssna på den eftersom jag inte gjort det på de förra resorna. fast samtidigt är det annat resesällskap som man inte behöver "roa" på samma sätt. mamma lär sitta och lösa sitt korsord vilket jag inte kommer klara av en bussresa. jag kommer att sova. det har jag bestämmt. och då även kanske lyssna på lite musik i mina öron. och så hoppas jag inte att det är en full buss. att det är lite folk så man får ett helt säte själv (ni vet två säten på en rad). kan man sträcka ut sina korta ben och även hoppas på att det är ingen person bakom då man kan fälla ner sin stol lite ;) men har hellre ett helt säte :P

Göran
avslutar med en bild på Göran. 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0