Potta.

tur??

kom på igår när vi var hos mamma och firade henne att hon har en potta. så efter badet kusinerna gjorde så tog jag fram pottan. satte edwin på den. och så kissar han!!!!!!!

om det är ren tur eller om han förstod har jag ingen aning om. kan säga att det var inte så lite heller så rätt mycket kom det. blev lite chockad kan jag säga.

som sagt satte jag han på pottan och sa att man ska kissa i den. och så sa jag kisskissskiss. satte mig själv på toan mittemot. men jag hann liksom inte börja kissa ens förän han var klar. chockad.

så nu är vi på jakt efter en potta. bör ha en hemma. läste nånstans att det oftast är "lättast" att få barn blöjfria under sommaren. inte för mitt mål är att få han blöjfri denna sommar. men introduktion till användning av potta i alla fall. det är mitt mål. att han ska se hur man gör, vad man ska med den till osv..

som lea sa "nu behöver han bara blöja på natten" men jag tror inte det går riktigt så fort ;)




är mest sugen på stolen. men den behöver nog lite mer plats än den andra. och så är den sjukt dyr.. vi får se. ska på pottjackt någon dag här...


Kommentarer
Postat av: Jenny Broberg

Haha. KnasEdwin! Det var säkert ingen tillfällighet ska du se. Det är bra att ha en potta som bara står där,så att han kan kika på den när han känner för det. Saga satt aldrig på pottan utan tyckte den var så obehaglig. Gick på toa istället. Riktigt skönt,men var rädd att hon skulle trilla ner.. Haha Jag köpte en Babybjörn (enkel) på rea,typ 70:-,mer ska fasiken inte en potta kosta tycker jag! :D Lycka till med pottbesöket Edwin! :)

2011-06-29 @ 13:48:44
URL: http://jennybroberg.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0