Rensning.

nu är en tårta klar. eller förberedd. eller ska bara slå ihop dem. men väntar på att den ena botten ska svalna lite så är det lättare att få bort bakplåtspapperet. smörkrämen blev för en gång skull klumpfri, kanske lite lös. men det gör inget...

sen har jag torkat alla skåp i köket, "krypit" efter golvet. och toan är dammfri. och så resten av lägenheten som jag tagit några andra dagar. sen har min käre sambo dammsugit och torkat nästan alla golv. är dumt att torka i köket. det får jag göra själv när jag är klar därinne. sen har han säkert städat något mer oxå. orka inte räkna upp allt i minsta detalj...


som sagt så är en tårta klar för dagen. grädde och jordgubbar kommer på imorgon. dock så ska jordgubbarna inhandlas ;) tänke göra det imorgon. men tror nästan att vi åker iväg när edwin vakna och gör det. plus köper en dricka till mig som jag ska ha ikväll ;)

sen har jag de två smörgåstårtorna kvar oxå. men de mekar jag ihop medan jag gör den sista tårtan. vilket jag tagit en paus ifrån. får dona sen, igen. har även städat ur kylskåpet. så det finns tre personer/familjer som har plastbyttor i vår diskmaskin nu ;) och även en av de har även bestick. hittar visst mycket i kylen ;)

så har jag "tryckt" ihop allt som används och inte används längst ner. det som används, typ smör mjölk osv står längst fram medan de andra sakerna längst bak. och så har vi hyllorna som oxå är proppade med saker. så alla hyllor i kylskåpet är tomma. så jag behöver nog inte låna något kylskåp. dock är det en hylla med massa garnityr till smörgåstårtorna som jag inte har nån aning om vart jag ska placera i väntan till imorgon. men det löser sig....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0