Utedag.

idag har vi varit ute typ hela dagen. väldigt skönt. gått på stan dock bara tagit en glass och busat lite vid fontänen. klev av bussen hemma eftersom jag glömde avin. på affären handlade jag mat och 5 st ica dricka 1½ L för 20 kr. plus pant, antar jag. som ska sparas till helgen som kommer, alltså mitt "kalas" som man säger i leas ålder ;)

hämtade ut paketet. och jag hade glömt att jag hade vunnit en tävling i måndags ;) så det var min vinst. så blev man glad två gånger för samma vinst. mycket bra ;)

när vi kom hem gjorde vi mat. åt. gick sedan ut. och där träffade vi på, eller snarare såg jag dem genom fönstret och gick på baksidan istället för framsidan ;) men i alla fall, E&Z&A. som vi busade med. mamma och lea kom med fika som vi fikade.

när vi gick in strax innan sju. så var pappan påväg och skulle fiska. så jag och edwin hänkade på. han var så söt när han bar runt på håven. eller snarare släpade håven efter sig. fast på bryggan ville jag inte att han skulle gå så då fick han sitta i vagnen. och efter en stund inge mer lekande med håven eftersom jag var rädd att han skulle tappa i den i vattnet.

och vad ser jag i sidsjöbacken då? joo, en olycka. gick inte upp för mig förrän ambulansen kom. som inte tog sig upp. och vips så kom det en grej med larvfötter. men i alla fall, en hög med människor vid en stolpe. och det gick inte uppför mig igen förrän det blåste till och jag såg typ en fallskärm i stolpen. vi åkte hem när ambulanspersonal, polisbil (som tydligen var uppe i backen) och brandmän inte var i backen längre. såg den roliga saken med larvfötter och brandbilen vid vår bil. edwin fick något att kolla på medan vi packade in oss, med diverse fiskegrejor och vagn. han var lite impad av brandbilen. "titta" och peka, om och om igen..

kom hem så blev man tvungen att kolla in tidningen. och såg detta. en öppen fraktur? huvva. kan inte vara skönt.

Och imorgon ska jag oxå försöka få in en utedag. verka kunna bli 26 grader varmt imorgon. men troligtvis blåsigt som idag. kan inte läsa ut hur blåst är. siffrorna säger inte mig så mycket såsom grader gör..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0