Vårdcentral.

idag har jag snackat med vårdcentralen. ska dit på fredag klockan tio. så får edwin följa med. men inte så mycket att välja på. men det gick bra. frågade eller snarare påpekade.

och så frågade damen i luren varför jag tror jag har järnbrist, liksom vad jag grundar det på. kanske inte de orden, utan vänligt. och jag sa att det är så mycket små saker, vilket det är, som jag har sökt på internet och det har stått att järnbrist kan vara en orsak osv. på allt jag sökt på. huvudvärk, trött, sen sa jag att jag höll på att svimma igår men det kunde bero på febern som kom på kvällen, den dagen med sendrag en hel dag osv..

så ska få träffa en sköterska på fredag så ska hon kolla mitt blodvärde. och sedan gå vidare om det visar sig vara lågt, eller nått. blodvärde och järnvärde är typ samma för mig. fast jag vet att det är olika, egentligen. men de "botar" oftast dåligt blodvärde med järn. så därför jag tycker det är samma sak...

dock glömde jag säga till om att jag vill att de ska kolla mitt blodtryck. eftersom det ska man göra efter man haft havandeskapsförgiftning, i alla fall som jag med högt tryck. för det höga trycket kan komma smygande flera år senare, tydligen.. i alla fall fick "order" om att göra det en gång per år. och jag gjorde det inte förra året så kanske dax att göra det nu. men det borde jag kunna ta dirket med sköterskan på fredag. det går liksom bara på en liten stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0