Dagis?

jaha då. haft mina aningar att det går magsjuka på edwins dagis. bland annat två från edwins gamla babysångs-grupp har råkat ut för det. så jag tänkte att jag ringer idag till dagis och kollar läget. och ack så rätt jag hade. frågade rakt ut om det gick magsjuka. och det gjorde det, ett par fall fick jag till svar och det är bara på edwins avdelning. sa att jag skulle höra av mig sen om han kom på dagis eller inte.

så nu är frågan om edwin ska vara hemma denna vecka oxå. är rätt säker på att han kommer få denna magsjuka. och det låter lite egoistiskt att säga att det kommer att komma lite olägligt. eftersom vi till helgen har massa inplanerat, massa roligt.. och vi andra i familjen kommer att råka ut för samma magsjuka om edwin får det. så är det alltid.

jag menar jag är "ledig" om dagarna. eftersom jag inget jobb har. så det har liksom ingen betydelse om han är hemma eller på dagis. men tror nog att vi skippar dagis denna veca oxå, ska prata med edwins pappa för att se vad han tycker. för magsjuka vill vi inte ha. dock kan man inte tänka så heller, men just magsjuka är jobbigt. räcker med denna hosta lilleman får utstå..

men då är det frågan vad man ska hitta på istället? tänkte kyrkis idag. men det blir birsta istället. så blir väl kyrkis på torsdag då om han är hemma. få träffa lite barn i alla fall. sen kanske nå baby-lekis oxå.?. vi får väl se vad som hittas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0