Konstiga jag.

nu fick jag värsta matidéen som måste göras inom de närmaste dagarna. kasslergratäng. muma. var år och dar sedan jag gjorde det sist. massa ost, kassler, svampsås, grädde, ananas (som i plural heter ananasar - var är ananasen? - där är ananasarna). kom på det nu liksom, maträtten alltså. konstiga jag. tror jag har något fel i huvudet som har med mat att göra. konstig syns på det hela. är liksom huvudet som spökar inte något annat som man i vissa fall tror. måste få bukt med det. så kämpa, kämpa. ett exempler är om min dag är tokig/kass osv då äter jag inte på den dagen, typ för att straffa mig själv. jag säger det, jag har väldigt knäpp syn på det hela. det är MÅNGA gånger martin tvingar i mig mat. han kommer hem med mat, dock snabbmat som är köpt. fast det är ändå allt från sallad till pasta. så jätte farligt är det inte. och så dum är jag inte att jag inte äter om det serveras mat. är alldeles för beroende av det för att låta bli maten helt om den serveras..

men som sagt kasslergratäng ska göras i veckan. och så är jag grymt sugen på potatismos. som jag har behövt en stamp till. men mamma gör sin mos med elvispen. så långt har jag aldrig tänkt. så elvispad mos för det bli någon dag oxå..

jag känner mig väldigt dum som sitter och skriver om mat en lördagkväll..

och nu spydde katten, som vanligt vid denna tid har jag märkt. tur vi börjat bäddat sängen för det är där för det mesta olyckorna sker. kan man inte lära en katt att spy inne på toan?? mycket närmare till allt. nu får man springa fram och tillbaka med papper. och förhoppningsvis inte få nått på fingrarna. och jag tackar min nuvarande kisseängel att jag inte tycker det är äckligt. för som hon spydde! tror det är en av anledningarna till att hon blev så liten. men saken är den att dessa andra katter jag har går i perioder med spyande. och nu har vi hamnat i en sån.. torka minst en gång per dag. lär väl bli mer när den andra av de två som spyr börjar oxå.. har i alla fall en katt som inte är så värst spy-ig av sig *peppar peppar*..

lite roligt började skriva om mat avslutar med kattspya. bra Mari, bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0