Resultat.

badet gick bra idag. edwin blev dock livrädd i duschrummet. mamma, lea och edwin gick före. hörde hur han skrek därinne. troligtvis blev han rädd för duschen. för det gick inte riktigt över när jag tog han. så det slutade med tutten. sen gick vi till den mista delen i babylandet. så han fick vänja sig. och måste säga vilken skillnad det var från när vi kom till vi gick hem på lille edwin. vi var i babylandet länge, och det var roligt tyckte min lilla herre. busade runt.

jag och lea gick och åkte lite kana. och det tyckte hon var kul. åkte två gånger, sen ville mina ben vila. springa upp i alla dess trappor ;) vi åkte den kanan man ska ha ring i med vi åkte utan ring. lea åkte före och ibland såg man henne inte i svängarna. och jag kom på i det första åket om jag lutade mig framåt gick det fortare :P så när vi tog vår andra kanåkning (alltså åkning tre och fyra), efter lunchen, så åkte jag på mitt sätt och kom i kapp lea. då fångade jag henne med benen. det var jätte kul, tydligen.

och lunchen bestod av en tacotallrik för min del. hamburgare för de andra. det syndes på edwin att han var trött. men vi skulle härda två timmar till. vi gick till babylandet igen. och där såg jag att edwin hade bajsat. så upp och byta badblöja. sen ner i vattnet igen.

när vi kom tillbaka var mamma och lea i den stora basängen som går runt. så vi gick oxå dit. mamma tog edwin och jag tog lea, för vi skulle åka lite. men först så umgicks vi och åkte runt. edwin tyckte det var riktigt mysigt. simmade hundsim med hans ben hela tiden.

och innan vi gick, medan mamma och lea åkte kana, så gick vi till babylandet. och där åkte edwin kana. de har en liten där. som edwin klättra upp i och åkte ner. med hjälp från mig. fick hålla han i handen. och det var jätte kul tyckte han. åkte om och om igen. och han hade bestämda steg när han gick. inte det har små fjutiga han hade när vi kom.

kallsupar fick han oxå under dagen. men han torkade bara bort vattnet ur ögonen och gick vidare. lite modig. speciellt med tutten i munen.

det kan tilläggas att edwin somnade som en stock i vagnen när han äntligen tillät sig själv att sova. sov dock inge länge. så var trött här hemma på kvällen.  men nu sover han.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0