Helgen.

övervåningen blev klar hos pappa. dock så kommer han få flytta ett par grejor, typ två kanske tre, när han ska till varmvattentjosan, eller vad det är för grejs som är i skrubben i anslutningen till skorstenen. som han går till max en gång per år. för det blev fullt. hade två jätte kartonger. den ena kunde vi med lite omöblering och överflyttning till en clas ohlson-kartong få in. men den andra fick vi ställa framför dörren. på insidan.. så nu är det inget jag ska ha kvar. kanske hyllorna, jag glömde skruva ner. men det är inte hela världen om de skulle försvinna..

edwin har sovit dåligt i liden. första natten då jag var själv, martin jobbade dagen efter så han sov i stan, då vaknade edwin kvart över två. halv tre gick jag ner på bottenvåningen och gjorde en välling. sen ville inte herren somna om. tog han till sängen där jag sov. men han somna inte för det. utan prata och flög runt i sängen. tror att han somna vid kvart över fem. för sista gången jag kollade på klockan var tio över fem på morgonen. och det störande är att man kan inte låta bli att räkna kyrkans plingningar varje halvtimme. annars försökte jag halv sova, för att visa edwin att det är faktiskt natt.

vaknade på fredagmorgonen av Hacke. en hackspett med andra ord. den hackar en stolpe utanför fönstret. och hjälp vad stolpen blivit förstörd efter alla dessa år med hackande. kan nog säga att den varit där i tolv år, kanske mer. dock så tror jag inte det är samma fågel för en hackspett lever väl inet så länge? men den får ändå heta Hacke ;)

klev upp nio. edwin sov än. gick ner slängde några ord med pappa. sen började med övervåningen. sorterade grejor i hallen och det andra rummet, drog fram grejor från det rummets skrubb. edwin vaknade mitt i allt, strax efter tio. och det funkade att ha han på övervåningen med mig. han brydde sig inte ens om trappen. var så mycket mer saker att leka med ;)

vi gick ner och åt frukost. tog en liten paus. sen gick vi upp igen och jag drog ut alla leksaker från den stora skrubben i hallen. och hjälp vilken träning för benen. det är liksom lite lågt i tak i alla dessa tre skrubbar, eftersom det är snetak. och arbeta med benen lite lätt böjt och så gå i det. antingen bära kartonger eller dra. kan säga att svetten ran och benen blev trötta.

när vi var klar med det gjorde vi paus och gick ner till kusin. som uppmanade med att det var halt ute eftersom det snöade. tänkte när jag hade den sista backen ner till henne. att det var nog den backen hon pratade om. och vad gör jag. jag halkar på deras övre parkering. suck. drog med mig vagnen, men räddade upp den innan jag satt mig på rumpan, eller vad jag nu landade på. ont gjorde det i alla fall.

var där ett par timmar. gick hem. edwin somna. lade han på hall golvet. och då vakna han när jag klädde av han. så fem minuter sov han. försökte med att lägga han i resesängen men han somna inte om. vi väntade in pappan i den lilla familjen för att fortsätta med övervåningen. för jag kände att min rygg klarar inte nå mer. men pappan kom efter edwin somnat för kvällen, vid åtta. och vi fick fortsätta dagen efter.

edwin sov dåligt även den natten. vaknade vid två. jag gjorde välling. och han skrek och skrek. ville inte ha välling när jag kom upp igen utan skrek och skrek. fick ta han i knä så blev han tyst. fick sova med oss. drack sin välling till slut. sen var han väl vaken till fyra. både jag och martin lade ner han x-antal gånger innan han somna. för han gjorde som kvällen inna. prata och härjade runt.

vi vaknade på morgonen av resterande av huset vakna. man hör nämligen när kaffe ska kokas osv. och en "gubbe" kom och skulle hämta växelpengar sisådär kvart över åtta på morgonen. och han prata inte lite högt och med det klassiska lidenmålet :P

vi åkte iväg vid tio till pimpeltävlingen. jag och edwin stannade på fastlandet medan pappan gick ut på tjärn och pimpla. och ingen fick blev det heller. edwin lyckades somna i en halv timme i alla fall. tillbaka hos pappa åt vi lunch och grejade med det jag skrev först.

sen äntligen hem till stan. dock så hade vi väldigt sköna dagar i "skogen" oxå. men hemma är alltid hemma. och vilket humör jag var på. huvva. fräste för lilla minsta. vi fick besök här hemma på kvällen. för varnade de för mitt humör att det inte var illa menat. fick hjälp med "dukning" och diverse andra grejor. snarare satt jag vid datorn och tog igen allt jag har "missat" på dessa dagar ;) men ändå. humöret vände i alla fall. skrattade så jag grinande ett tag. kanske tröttheten, jag vet inte..

och idag klev man upp och drog iväg på guldnappet. dock så vann vi inget, och ingen fisk. men det gör inget, enligt mig. var så otrloigt bra väder. solen sitter fortfarande på mina kinder ;) edwin sov typ hela pimlingen. dock så kunde vi inte ta oss dit vi ville eftersom det inte gick och dra vagnen. men det var bra ändå. edwin pimplade oxå :P men satt mest och lekte med stickan och spaden-med-hål-i när han var vaken dvs..

ikväll blir det lugnt och skönt, antar jag. edwin är fortfarande gnällig. antingen nått han hamnat i. för det varit så ett tag nu. och bara mamma som gäller. men hans sömn spelar säkert in, kan jag tänka mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0