Konstig dag.

inte min dag idag.

det dära med radera kort på kameran. testade en annan usb-port på bärbara. vilket fungerade. kunde ladda över korten. sen och sen börja radera. men efter ett tag i raderingen hänger sig datorn. och jag slår gång den igen och testar igen. samma sak.

så sätter mig med stationära och raderar. vill liksom ha de "bästa" korten kvar på kameran så man kan kolla på. men efter ett tag dör kameran. så letar fram minneskortläsaren och dess sladd. vilket inte var det lättaste. stoppar in den och minneskortet. och det fungerar typ inte. startar om datorn. samma sak.

kom på idéen med den gamla kameran. hämtar den. stoppar in den i datorn med sladden till den nya kameran eftersom jag inte hittar sladden till den gamla datorn. men då finns det inga betterier till den gamla kameran. så rota fram betterier, två stycken som är likadana. var inte det lättaste. och frustationen växte att inget vill funka som jag vill. speciellt när man har bråttom och är stressad.

ploppar in de nya batterierna i kameran och kopplar in i datorn. men då känner inte datorn av att det är en kamera som är instoppad så kameran går igång och vill knäppa kort. så börjar jakten på sladden till den gamla kameran. fann den efter mycket om och men. på helt fel ställe. pluggar in kameran och allt funkar för en gångsskull som det ska.

dock hann jag inte klart för vi blev tvungen att åka på kalas. så fick fortsätta när jag kom hem och det fungerade oxå felfritt.

men är mer saker som gått i skogen på första försöket idag. så som när jag tog på mig bh'n. tog en potatis ur skålen osv. helt fel för många gånger. så otroligt skönt att dagen snart är över. och hoppas på en mycket bättre dag imorgon som kommer gå smidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0