Längtar efter att baka.

längtar till att få baka massa inför julen. göra lussebullar. ska nog inte göra vanliga tradionella utan någon varriant, som ser ut som vanliga bullar med pärlsocker och "fyllning" var något med vanilj, tror jag. sen att göra pepparkakor. få se om edwin hjälper mig detta år eller om han kommer riva köket medan. ska nog göra ett eget hus oxå iår. måste bara få till någon mall av något slag så det blir lika höga väggar osv. sen så ska det tillverkas godis. dels med L, och sen så ska jag göra själv. kanske inte lika många olika sorter som förra året. men ett par i alla fall. är sugen på något med nougat. och sen något med nutella. men får väl se vad jag kommer att komma ihåg. är även sugen på att göra knäck iår. och jag vill ha min knäck utan mandel och inte så hård.

inte för jag längtar efter julen. utan dess stök innan. som sagt bakning. fixa fint. handla julklappar (kanske inte betala dem) osv.

ska nog försöka strukturera upp det hela inom en snar framtid. när man kan göra vad osv. sen om man håller "planeringen" är en helt annan sak ;) ska väl träffa M´s släkt hemma hos oss dagen innan julafton. spela bingolotto. och göra någon mat. så vi ska väl bestämma vad som ska ätas oxå. jag vet att jag vill göra vitchokladpannacotta i alla fall, en anledning till att göra det ;) sen fanns det förslag på mat, så får väl se vad det blir. är rätt länge ändå kvar till julen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0