BOOM.

idag har jag varit som alla andra sundsvallsbor. på boom. de har utförsäljning pga den brand som var där i fredags. 70% på allt i textil och 50% på resten, dock stod det överallt i butiken 50-80% rabatt. så jag vet inte riktigt. kan säga att det var urplockat. men det hade jag redan räknat med. och ekonomin ser ut som följande att man inte handlar något onödigt. annars skulle mycket små krax fått följa med hem. men en filt fick det bli i alla fall. inte en boom-filt, dock. de var slut, vilket jag oxå hade räknat med. utan en annan gosig sak :)

tyvär så orkade jag inte tvätta den. utan "råkade" använda den ikväll i soffan ;) den luktar inte så hemskt utav brandröken. luktar lite mer nytt men med en skvätt av brandrök. och jag borde egentligen vara van den lukten. men det är nog en doft man aldrig blir van vid. med alla år av eldning utav ved. och rök som smiter fel väg, eller hur jag ska säga. man luktade konstant rök, mest då på vinterhalvåret. då vi körde enbart el på sommaren. men sak samma.

men det började kännas i halsen när jag var där inne. kände hur skönt det kommer bli när man kommer ut. även ögonen började stickas. men då när vi var ute. det som var det konstiga. men det var värt det att gå in och kolla. strosa runt som massa annat folk. stå i kö. dock så lämnde vi I där och åkte och hämtade edwin. och sedan hämtade vi upp henne.

på ett sätt förstår jag inte de som går och köper soffor där. en grym rabatt. det kan jag hålla med om. men lukten kommer de typ aldrig bli av med. lite svårt på en soffa. dock kan jag inte säga vart sofforna stod och branden var, eller vart den bran listade jag ut. men hjälp av lite mörkare vägg och plast för ingången. hyllorna var täkta av damm. man såg vart prylarna hade stått. dock så går det bort. hittade ett rum som inte luktade någonting men ändå rean. dock så fann jag inga fynd.

men som sagt. helt klart värt det. om ni tror jag klagar. gillar att kolla på super billigt, då får man tåla lite oxå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0